سبد خرید 0

بازتابنده های لامپ

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 4 آذر 1398 در ساعت 15 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازتابنده های لامپ

نحوه استفاده از بازتابنده لامپ در عکاسی


هنگام کار در یک استودیو ، شما حداکثر کنترل نور را دارید ، اما حتی در آنجا باید بدانید که چگونه می توانید به بهترین وجه نور را

دستکاری کنید تا چشمگیرترین نتایج را بدست آورید. روش اصلی کنترل نور با واحدهای مخصوص نور است که به عنوان Studio

Flash Strobes و Monolights شناخته می شوند. اینها بهمراه یک بازتابنده لامپ که به قسمت جلوی سر فلاش یا مهتاب متصل

است و از نور به داخل بازتابنده متصل می شود استفاده می شود و در موضوع برگشت می کند. نور منعکس شده معمولاً نرمتر

، پراکنده تر و به همین دلیل از نظر زیبایی شناختی خوشایند تر است. یک بازتابنده به شما امکان می دهد تا از جهت جهت

بهتری نور را کنترل کنید ، و همچنان سایه های نرم و تعریف کننده شکل و نسبت های کنتراست مناسب برای تصاویر فوق العاده

زیبا را بدست آورید.

 

1 - انواع بازتاب


انواع مختلفی از بازتابنده های لامپ وجود دارد و همه آنها انواع مختلفی دارند - پیوست هایی که مستقیماً روی سر لامپ قرار

می گیرند ، در پشت لامپ. انواع آن عبارتند از: بازتابنده استاندارد ، چتر ، مگنوم ، ظرف های زیبایی و بازتابنده تله. هر کدام

ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و نتایج خاصی را ارائه می دهند (که ما به آنها خواهیم رسید) ، با این حال همه آنها برای

شکل دادن و هدایت نور در موضوع طراحی شده اند. این امر کنترل بیشتری از منبع نور را در اختیار شما قرار می دهد و انتخاب

های هنری به شما می دهد که مطمئناً عکس های شما را تقویت می کند.

 

الف - بازتاب دهنده های استاندارد



بازتاب کننده های استاندارد بازتاب کننده روزمره شما برای سر فلش استودیو هستند. آنها معمولاً از فلز ساخته شده اند (با

پوشش داخلی مات نقره ، یک پایان نقره ای جلا یا یک فلز دانه ای گرانول) ، و آنها نور را در یک پرتو 90 تا 120 درجه هدایت می

کنند. یک بازتابنده استاندارد تنظیم نور / بازتابنده معمولی برای تاباندن نور در کارت های گزاف گویی ، از طریق انتشار ، شبکه ها

یا برش ها است. نکته ای که باید در مورد بازتاب های استاندارد بدانید این است که هرچه پهن تر باشند ، نوری که از واحد لامپ

دریافت می کنید ، نرمتر است. علاوه بر این ، شکل و پایان داخلی می تواند بر "نرمی" نور تأثیر بگذارد. در حالی که رفلکتورهای

استاندارد در استفاده از آنها بسیار اساسی به نظر می رسند ، آنها باید به عنوان اصلی در مجموعه های روشنایی استودیوی

شما تبدیل شوند.

 

ب - بازتابنده های چتر


بازتابنده های چتر به طور مستقیم روی هر فلاش سر استودیو قرار می گیرند ، و به گونه ای طراحی شده اند که از ریختن زیاد

نور در استودیو جلوگیری می کند. بخشی از کنترل نور ، کنترل در کدام جهت می باشد. بازتابنده های Umbrella برای هدایت نور

به گونه ای طراحی شده اند که فقط در 180 درجه جلوی سر فلاش پیش بینی می شود.

 

ج - بازتاب دهنده های ظرف های زیبایی


همانطور که از نام آنها پیداست ، ظروف زیبایی یک نوع بازتاب دهنده است که یک کالای خاص است. بشقاب زیبایی مانند همه

بازتاب ها ، روی سر فلاش استودیو قرار می گیرد ، اما برخلاف سایر انواع بازتاب ، ظرف زیبایی زیبایی داخلی داخلی مات دارد.

ظروف زیبایی سختی نور را کم می کنند تا کیفیتی زیبا ، نرم و پراکنده داشته باشند ... مناسب برای پرتره ها و عکس های

گوناگون. ظروف زیبایی به نوعی بزرگ نیز هستند - از قطر 16 تا 30 اینچ. اندازه آنها به ایجاد نورهای نرم و صاف با سایه های

تمیز (اما نه تیز) کمک می کند که در لبه ها فرو می روند. بدون داشتن چشم آموزش دیده ، ممکن است اثرات ظرف زیبایی را

مشاهده نکنید (در مقایسه با یک چتر کالیبره شده به درستی یا یک جعبه نرم با یک کاغذ پخش فیلتر لی در قسمت جلویی).

ظرف زیبایی می تواند یک لوازم جانبی پرهزینه باشد ،

 

2 - چه موقع از بازتابنده های لامپ استفاده کنیم


هنگامی که به کنترل بهتر کنتراست در عکس خود نیاز دارید از یک بازتابنده لامپ استفاده می کنید و از یک منبع نوری نرم برای

نور پر می خواهید. این مهمترین در پرتره ها است ، اما همچنین با عکس های زنده و یا تصاویر (مانند غذا یا اشیاء کوچک) که به

یک براق نرم و مخملی احتیاج دارند. هیچ چیز به آنهایی که برجسته هستند بهتر از نور منعکس شده نمی افزاید.

 

3 - یک عامل بازتاب چیست؟


فاکتور بازتابنده ، نسبت مقدار نوری است که توسط واحد لامپ خاموش و مجهز به یک بازتابنده و میزان تابش نور بدون بازتابنده

داده می شود. یک بازتابنده مات ممکن است ضریب بازتابنده در حدود 2 باشد ، زیرا رفلکتور مات به طور چشمگیری نور را نرم و

پخش می کند. در مقابل ، یک بازتابنده فلزی براق به دلیل بازتاب بیشتر ، می تواند ضریب بازتابنده 6 (یا بالاتر) داشته باشد.

بازتابنده ها کیفیت نور را تغییر می دهند ، بنابراین مهم است که بدانیم که در هنگام بازتاب ، چگونه نور تغییر می کند. با این درک

، شما کنترل بهتری در مورد ویژگی های منبع نور خواهید داشت.


نتیجه

 

بازتابنده های لامپ اضافی فوق العاده ای برای پالت عکاس شما هستند. آنها به شما تطبیق پذیری و کنترل بیشتری از نوری که

در موقعیت استودیویی بر روی موضوعی می گذارید می دهند. در صورت تیراندازی با لامپ ها ، می توانند در خارج نیز کار کنند.

بازتاب ها کنترل ظریف و خاصی از روشنایی همیشه مهم را ارائه می دهند ، و آن «زیبایی درخشان» را که در اکثر پرتره های

عکاسی مشاهده می کنید ، فراهم می کنند. در صورت استفاده از واحدهای چراغ قوه و فلش ، باید با بازتابنده لامپ همراه

باشد تا کنترل کنده کاری ، برش ، کاهش و افزایش نور به حداکثر برسد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()