سبد خرید 0

نحوه عکاسی از پرتره های شرکتی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 17 دی 1398 در ساعت 21 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه عکاسی از پرتره های شرکتی


اخیراً درخواستهای زیادی برای نوشتن مقاله ای درمورد عکاسی پرتره شرکت ها ، دریافت کرده ام. عکاسی از کارمندان برای وب

سایت های شرکت ها و مقالات مجله بسیار متفاوت از عکس گرفتن از رویدادهای شرکتی است - مانند عکس گرفتن از یک

پرتره در یک استودیوی حرفه ای. بدیهی است جو متفاوت است ، نورپردازی متفاوت است و دنده ای که استفاده می کنید نیز

بسیار متفاوت است. شما باید مجهز به تجهیزات روشنایی قابل حمل باشید که می توانید در عرض چند دقیقه مونتاژ و

جداسازی کنید. در این مقاله انواع مختلفی از عکاسی پرتره شرکتی و آنچه شما می توانید انجام دهید را برای به دست آوردن

بهترین نتیجه ممکن با کمترین هزینه ای که برای تجهیزات دنده و روشنایی صرف می کنید ، می خوانید.



1) عکاسی پرتره در محیط داخلی


تصویربرداری شرکتی در داخل خانه می تواند یک تجربه چالش برانگیز باشد ، به خصوص هنگامی که وظیفه ، عکس گرفتن از

افراد در محیط های کاری خود است. هنگامی که یک اتاق شیشه ای با دیوارهای سفید و نور کم ارائه می شود ، بسیاری از

عکاسان سردرگم می شوند ، زیرا نمی دانند چگونه با لکه های نوری ، بازتاب ها و نور بیرون برخورد کنند. همچنین می توانید

برای تصویربرداری از یک تصویر تجاری ساده برای یک پروفایل شرکت یا مقاله ای از مجله / روزنامه ، چالش برانگیز باشید. به چند

منبع نوری نیاز دارید؟ چراغ را چگونه تنظیم می کنید؟ از چه نوع پیش زمینه ای استفاده می کنید؟ از چه نوع فلاش استفاده می

کنید؟ تنظیم نهایی پرتره چیست؟ ما با نگاهی به دو سناریوی زیر ، به این سؤالات پاسخ خواهیم داد - یکی در یک محیط اداری

معمولی و دیگری در یک محیط استودیویی مانند.

اما قبل از اینکه به سمت عکاسی هدایت تان کنم ، اجازه دهید ابتدا از جهت شغل با شما صحبت کنم. من درمورد اینکه

مشتری خود را چقدر شارژ کنید صحبت نخواهم کرد ، زیرا این یکی از بسیاری از عوامل درست مانند هر نوع عکاسی دیگر است

که باید در نظر بگیرید ، در عوض می خواهم روی آنچه که باید قبل از عکس گرفتن انجام دهید ، تمرکز کنم. در اینجا برخی از

نکات کلی برای عکاسی شرکت ها آورده شده است:

1. ایجاد یک رابطه : اولین هدف شما برقراری رابطه خوب با مشتری و متقاعد کردن آنها است که شما شخص / شرکتی مناسب

برای همکاری با آنها هستید. چهره به چهره با مشتری ملاقات کنید و با نشان دادن علاقه به شرکت خود ، نشان دادن کار خود و

پرسیدن سوالات مناسب ، رابطه برقرار کنید. به عنوان یک مصاحبه در مورد آن فکر کنید - شما فقط در صورتی استخدام می

شوید که شرکت از شما خوشش بیاید و شما را برای کار ، شایسته تشخیص دهد. شما باید خود را به عنوان یک تاجر و شریک

قابل اعتماد معرفی کنید ، که به دنبال یک رابطه طولانی مدت با شرکت است. به خاطر داشته باشید که اگر یک بار استخدام

شوید و خود را شایسته اثبات کنید ، این شرکت به احتمال زیاد در آینده به سمت خدمات شما باز می گردد.


2. دقیقاً مشتری به چه چیزی نیاز دارد - بیشتر اوقات ، شرکت ها می دانند که هنگام تماس با یک عکاس به چه چیزهایی

احتیاج دارند ، خواه این یک پرتره تجاری ساده برای وب سایت یا تصاویر برای مطالب بازاریابی خود باشد. با این حال ، در بعضی

موارد ممکن است افرادی را پیدا کنید که بی سر و صدا هستند و فقط برخی از عکس های کارمندان خود را می خواهند. مهم

نیست که چه وضعیتی وجود دارد ، باید دقیقاً بدانید که شرکت به دنبال چه چیزی است. در اولین ملاقات با مشتری ، آنچه را

جستجو می کنید پیدا کنید و نمونه کارهای خود را نشان دهید تا ببینید که آیا آنها به سایر فرصت ها علاقه مند هستند یا خیر.

فراموش نکنید که سؤال کنید که آیا عکسبرداری ، داخل منزل یا خارج از منزل (یا شاید هر دو) باشد. وقتی جلسه را ترک می

کنید ، باید لیستی کاملاً مشخص برای اهداف مربوط به عکسبرداری بعدی خود داشته باشید.


3. موقعیت مکانی را پیش بینی کنید - در صورت عدم توجه به مشتری ، موقعیت مکانی را بررسی کنید و عکس های نمونه

بگیرید تا بعداً ببینید چه چالش هایی وجود دارد. علاوه بر دیوارها و سقف ها ، به پنجره ها و سطوح شیشه ای نیز توجه کنید.

همچنین به اندازه تسهیلات توجه داشته باشید و دریابید که در زمان عکس گرفتن چقدر فضا به شما داده می شود. برای محیط

های اداری بپرسید که آیا مناظر بیرونی باید در عکس گنجانده شود.


4. براساس نیازها یک نقل قول ارائه دهید - هنگامی که دقیقاً بدانید چه کارهایی باید انجام شود ، می توانید زمان / کار /

تجهیزات خود را ارزیابی کرده و یک نقل قول دقیق برای کارهای آینده خود ارائه دهید.


5. بدون قرارداد ، بدون کار - اگر قبلاً پیمان ندارید ، روی ایجاد یک قرارداد کار کنید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، تعداد زیادی

نمونه قرارداد در اینترنت وجود دارد که می توانید برای نیازهای خود بارگیری و اصلاح کنید. اگر می توانید مشاوره حقوقی خوبی

برای استخدام خود داشته باشید ، ابتدا به گزینه دیگری توجه کنید ، ترجیحاً با شخصی که قبلاً در زمینه عکاسان قرارداد کار

کرده است. به همین دلیل قراردادها لازم است - آنها در آنجا هستند تا از شما و کار شما در برابر دعاوی احتمالی محافظت کنند.


6. رضایت شما را تضمین می کند - شرکت ها وقتی رضایت شما را تضمین می کنند دوست دارند. چرا باید وقتی نابلد هستید و

نمی توانید کار را انجام دهید ، باید به شما دستمزد پرداخت کنند؟ تضمین کار شما و داشتن سیاست 100٪ برگشت پول ،

اعتماد به نفس بیشتری را به مشتری شما می بخشد.


7. جلسات اولیه عکس را برنامه ریزی کنید - همیشه سعی کنید در مورد عکسهای اولیه صبح ، حدود یک ساعت پس از شروع

روز کاری ، برنامه ریزی کنید. جلسات بعد از ظهر دیر وقت سرگرم کننده نیست ، زیرا مردم خیلی خسته به نظر می رسند و

ممکن است شما خیلی از آنها همکاری نگیرید.


1.1) محیط دفتر - نور محیط


همانطور که در بالا اشاره کردم ، هنگامی که با مشتری خود به آن مکان می روید ، باید به محیط و نحوه نورپردازی آن بسیار

توجه کنید. اگر در طرفین پنجره های بزرگی وجود دارد و می توانید نور زیادی وارد اتاق کنید ، ممکن است بدون نیاز به استفاده از

فلاش از آن نور موجود برای عکس های خود استفاده کنید. شما باید چراغهای داخلی را خاموش کنید و کاملاً به چراغی که از

پنجره می آید تکیه کنید ، بنابراین باید مطمئن شوید که به اندازه کافی از آن به موضوع شما رسیده است. اگر در نور محیط بدون

فلاش شلیک می کنید ، باید در صورت افزایش ISO دوربین ، اطمینان حاصل کنید که دوربین شما می تواند با نویز مواجه شود.

برای عکاسی شرکتی ، میزان زیاد نویز در تصاویر غیرقابل قبول است و باید مطمئن شوید که تصاویر شما واضح و زیبا هستند ،

 

نمودار تصویربرداری با نور پنجره بسیار ساده است - فقط باید اطمینان حاصل کنید که منبع نور از طرف یا جلوی موضوع شما آمده

است:

بدیهی است ، شما باید مطمئن شوید که موضوع شما با تابش مستقیم نور خورشید برخورد نمی کند ، یا در تمام نقاط مکان

دچار سایه های ناخوشایند خواهید شد.

1.2) محیط دفتر - فلش


اگر ویندوز مستقیماً در پشت سوژه شماست ، استفاده از نور محیط بدون فلاش باعث می شود پس زمینه کاملاً در معرض نور

قرار بگیرد ، به دلیل اینکه در بیرون روشن تر است. اگر می خواهید مناظر خارجی را حفظ کنید ، باید از فلاش استفاده کنید.

هنگامی که نوبت به چشمک می زند ، روش های مختلفی برای روشن کردن محیط وجود دارد. می توانید از تجهیزات گران قیمت

حرفه ای و روشنایی حرفه ای با چراغ های پرقدرت و یا یک کنسول ساده با یک دیفیوزر سبک مانند سافت باکس استفاده کنید.

من شخصاً از دومی استفاده می کنم و تقریباً در همه موارد تنظیمات بسیار خوب عمل می کند. کیت روشنایی دوربین خارج از

من که برای عکاسی شرکتی استفاده می کنم:

من برای بیشتر عکاسی پرتره شرکتی خود از Westbox متری 28 × 28 ″ Apollo Mono Softbox با Recess Front استفاده می

کنم و عاشق این جعبه نرم هستم. بسیار جمع و جور است و من همیشه آن را با خودم حمل می کنم. اگر می خواهید منبع

نوری بزرگ تری داشته باشید ، می توانید نسخه 50 × 50 را نیز دریافت کنید.


مجموعه ای از گیرنده های قابل اعتماد PocketWizard Plus. شما به دو مورد از این نوزادان نیاز خواهید داشت - یکی از آنها به

صندلی گرم دوربین خود می رود و دوم به عنوان "برده" در فلاش خارج از دوربین شما استفاده می شود.


فلاش دوربین خوبی که تارهای همگام سازی PC را می پذیرد من در حال حاضر از Nikon SB-5000 استفاده می کنم ، اما شما

می توانید از سایر چراغ های با قیمت ارزان تر نیز استفاده کنید. اگر Canon را شلیک می کنید ، من واحدهای فلش Canon 600

EX II را توصیه می کنم (اگر با ترانس های گیرنده PocketWizard عکس می گیرید ، در واقع این برند اهمیتی ندارد).


Manfrotto 5001B Light Stand - من چند تا از اینها را دارم و آنها بسیار کم حجم و محکم هستند. جایگزینی بسیار ارزانتر توسط

" تأثیر " که در گذشته از آن استفاده کرده ام نیز وجود دارد و آنها نیز بسیار خوب کار می کنند.


آداپتور Manfrotto 026 Swivel Umbrella برای اتصال نرم افزار آپولو.


Stroboframe Shoe برای اتصال آداپتور چتر با یک فلاش خارجی.


نکته جالب در مورد تنظیم بالا این است که چقدر فشرده است. من می توانم کل کیت را در یک کیسه قرار دهم و مونتاژ / جدا

کردن به معنای واقعی کلمه چند دقیقه طول می کشد. لازم نیست نگران وصل چراغهایم به پریز برق باشم ، زیرا همه چیز باتری

کار می کند (این بدان معنی است که من به راحتی می توانم تنظیم را به دور اتاق منتقل کنم). هنگامی که همه چیز را مونتاژ

کرده و آماده رفتن کردید ، یکی از جادوگران جیب را روی دوربین خود قرار داده و دومین را با فلش درون مادربرد از طریق سیم

کامپیوتر وصل کنید. هر دو جادوگر جیبی را در همان کانال قرار دهید و یک تیر آزمایش را روی دوربین خود آتش بزنید تا ببینید که

آیا فلاش در حال فعال شدن است یا خیر.

بنابراین ، بهترین روش برای عکاسی از یک فرد در یک دفتر بدون افراط بیش از حد در پنجره پس زمینه چیست؟

برای کاهش میزان بازتاب در اشیاء و پنجره های اطراف ، از حداقل تعداد فلاش ها استفاده کنید (ترجیحا فقط یک).


استفاده از جعبه نرم به جای چتر بهتر است ، زیرا به راحتی می توانید نور را هدایت کرده و بدون ریختن آن کنترل کنید.


جعبه سافت را طوری زاویه دهید که نور فقط به سوژه شما برسد و به اطراف اتاق نریزد (مخصوصاً در ویندوز).


جعبه نرم را روی آن قرار دهید تا مستقیماً در ویندوز نایستد و مطمئن شوید که در بازتاب پنجره قابل مشاهده نیست. کار دیگری

که می توانید انجام دهید این است که نور را بالاتر قرار دهید ، آن را با زاویه 45-60 درجه پایین بیاورید و با دوربین خود به سمت

پایین سوژه بزنید. به این ترتیب ، فلاش در پنجره نمایش داده نمی شود.


آن را چند پا از موضع خود دور کنید - هر چه نزدیک تر ، بهتر.


دوربین خود را روی حالت Manual تنظیم کنید .


نور را برای نور پنجره اندازه بگیرید و از آن نمونه عکس بگیرید. اطمینان حاصل کنید که صحنه بیرونی به درستی در معرض دید

است.


با 1/4 قدرت در فلش خود درون جعبه نرم افزار شروع کنید و ببینید چه چیزی بدست می آورید. آیا موضوع خود را به درستی در

معرض دید قرار می دهید؟ آیا اتاق به درستی روشن است؟ اگر سوژه شما به درستی قرار گرفته است اما فضای اتاق خیلی

تاریک است ، سرعت شاتر را به مقدار کمتری کاهش دهید تا نور بیشتری در محیط قرار بگیرد و یا باعث کاهش قدرت فلاش در

فلاش خود شوید یا سبد را کمی بیشتر از سوژه خود دور کنید.


با یک دستیار آزمایش کنید و ببینید موضوع و پیش زمینه چقدر روشن است.


در اینجا چند نمونه از نمودارهای روشنایی برای تنظیمات مختلف آورده شده است:


1.3) محیط استودیو


عکاسی از پرتره در یک محیط استودیویی با پس زمینه نیاز به تجهیزات نورپردازی بیشتری برای بهترین نتیجه دارد. برای تنظیم

چراغها واقعاً فرمول جادویی وجود ندارد و همه این کارها را متفاوت انجام می دهند. بگذارید چند نمونه از مثالهای متداول را برای

شما نشان دهم. من شما را تشویق می کنم که آزمایش کنید و چیزهای مختلف را امتحان کنید تا احساسی واقعی راجع به

آنچه مؤثر است و چه چیزی ندارد ، به دست آورید. اگر قبلاً در محیط استودیویی تجربه دارید ، این بخش برای شما آسان خواهد

بود ، مگر اینکه مجبور شوید با تعداد کمی تجهیزات قابل حمل سبک وزن کار کنید. بیایید ابتدا با تجهیزات شروع کنیم:

 

شما به یک استودیوی قابل حمل خوب نیاز دارید. من از سیستم پشتیبانی Savage "Port-a-stand" برای عکاسی شرکتی و

خانگی استفاده کردم و کاملاً آن را دوست دارم! بسیار ارزان است (حدود 100 دلار) و در عین حال بسیار انعطاف پذیر و جمع و

جور است - من آن را در یک کیسه حمل می کنم.


کاغذ پس زمینه سیاه وحشی 107 ″ x 12yds که بعنوان پس زمینه سیاه استفاده می شود.


کاغذ پس زمینه سفید وحشی 107 ″ 12yds که به عنوان یک پس زمینه سفید استفاده می شود.


گیره بهار استیل بسی برای نگه داشتن کاغذ خود. حداقل دو مورد از اینها را بدست آورید.


یا Westcott 28 × 28 ″ Apollo Softbox یا Westcott 50 50 ″ آپولو به عنوان نور اصلی شما مورد استفاده قرار می گیرد.


حداقل سه فرستنده PocketWizard Plus III . یکی به دوربین شما می رود ، یکی روی جعبه نرم و دیگری روی چراغ پشت

موضوع.


حداقل دو واحد فلش مانند Nikon SB-5000 وجود دارد که تارهای همگام سازی را می پذیرند ، اما می توانید از SB-900 های

قدیمی تر نیز استفاده کنید (برای Canon ، از واحد های فلش Canon 580 EX II استفاده کنید).


حداقل دو پایه نور مانند Manfrotto 5001B یا Impact .


حداقل دو آداپتور Manfrotto 026 Swivel Umbrella - یکی برای اتصال به جعبه نرم افزار آپولو و دیگری برای سوار کردن فلش /

جعبه نرم خارجی.


حداقل دو کفش Stroboframe برای اتصال آداپتور چتر با یک فلاش خارجی.


اختیاری: مجموعه ای از چترها و بازتاب ها. از دیگر موارد مفید ژل های رنگی ، کارت های گزاف گویی و اسنک ها برای کنترل و

تغییر نور می باشد.


برخی تعاریف سریع:

چراغ کلید - نور اصلی شما با بیشترین نیرویی که در کنار سوژه قرار می دهید.


Fill Light - به طور معمول در قسمت دیگر سوژه با قدرت کمتری قرار می گیرید تا سایه های تیره در طرف مقابل سوژه روشن

شود.


Rim Light / Back Light - در پشت سوژه قرار داده شده است تا سوژه را از پس زمینه جدا کند.

و در اینجا فقط برخی از راه هایی که می توانید استودیو را تنها با دو چراغ تنظیم کنید:

دو چراغ سه چراغ


اولین راه اندازی فقط از دو چراغ استفاده می کند - چراغ کلید (سافت باکس) در قسمت جلوی سوژه با یک چراغ عقب که در

بالای سطح تصویر ایستاده است و روی موها و شانه های موضوع اشاره می کند. از آنجا که هیچ نور پرشی به سمت چپ وجود

ندارد ، شما باید جعبه سافت را فقط کمی در کنار آن قرار دهید و یا در سایه های سمت دیگر صورت خود قرار بگیرید. اگر فلاش

دیگری ندارید و سایه های تند و زننده ای به نظر می رسد ، کافی است از یک بازتابنده سفید استفاده کنید تا مقداری از نور

منتهی به مادربرد را به طرف دیگر صورت بکشید.

راه اندازی دوم در سمت راست چیزی است که من اکثر اوقات از آن استفاده می کنم. چراغ کلید یک طرف صورت را روشن می

کند ، در حالی که یک پر پر نور کمتر سایه ها را از طرف دیگر برداشته و نور پس زمینه سر را از پس زمینه جدا می کند و لمسی

از نور را روی شانه ها می افزاید.

 


همچنین می توانید هنگام استفاده از پس زمینه سفید ، از چترهایی استفاده کنید تا نتایج خوبی کسب کنید. اگر این کار را با

یک پس زمینه سیاه امتحان کنید ، ممکن است مقداری از نور چترها بر روی پس زمینه جاری شود و آن را سبک تر کند. اگر می

بینید که پس زمینه شما کاملاً به عقب برگشته است ، سوژه خود را از پس زمینه دور کنید ، که این امر می تواند به کاهش

نشت نور و سیاه نگه داشتن پس زمینه کمک کند. اگر لازم است زمینه سفید را سفیدتر کنید ، درست در پشت سوژه خود یک

چراغ اضافی تنظیم کنید و آن را در پس زمینه قرار دهید. در این تنظیم ، یکی از چراغ ها باید قدرت بیشتری (چراغ کلید) نسبت

به دیگری (نور پر کننده) داشته باشد.

مثال در سمت راست با چهار فلاش است. شما می توانید با این نوع تنظیمات تصاویر خوبی بدست آورید ، اما به نظر من این کار

بیش از حد است.

باز هم ، بهترین کار این است که آزمایش کنید و ببینید که شما و مشتری خود بیشترین چیزی را دوست دارید.


2) عکاسی پرتره شرکت در فضای باز


عکاسی پرتره شرکتی در فضای باز از نظر نورپردازی و ترکیب هیچ تفاوتی با عکاسی پرتره معمولی ندارد. در حالی که همیشه

می توانید از نور موجود بدون فلاش استفاده کنید و شاید برخی از بازتابنده های نور را نیز برای از بین بردن سایه ها اضافه کنید ،

استفاده از فلش خارج از دوربین به عنوان پر نور در طول روز می تواند واقعاً پانچ زیبایی را به تصاویر شما اضافه کند و موضوع

(های) خود را برجسته کند.


در یک منطقه سایه روشن شروع کرده و چراغ اصلی خود را درست مانند آنچه در استودیو انجام می دهید تنظیم کنید. به دلیل

فراوانی نور محیط ، در بیشتر موارد نباید نگران تنظیم چراغ های جانبی یا چراغ های رینگ باشید ، بنابراین یک چراغ واحد باید

عالی کار کند. دوربین خود را در حالت دستی رها کنید و میزان قرار گرفتن در معرض خود را از پس زمینه اندازه گیری کنید تا

موضوع موضوع شما با فلاش روشن خواهد شد ، بنابراین به جای این کار باید نگران کمبود / بیان بیش از حد ناحیه پس زمینه

باشید. در بعضی موارد ، ممکن است میزان نور محیط شدید باشد و شاید شما نیاز به قدرت فلاش بیشتری داشته باشید تا

حتی تأثیر فلاش خود را روی این موضوع مشاهده کنید. همچنین باید منبع نور خود را تا حد امکان به موضوع نزدیک کنید.

3) بدنه و لنزهای دوربین


اگر به شدت با فلاش شات می کنید ، هر DSLR باید کار را انجام دهد. اگر در نور کم و کم نور شات می کنید ، ممکن است به

دوربینی نیاز داشته باشید که بتواند سروصدا را به خوبی انجام دهد ، زیرا به احتمال زیاد در مقادیر بالاتر از ISO معمولی عکس

می گیرید. من در گذشته از دوربین های Nikon D90 / D300 / D700 / D3 برای عکاسی پرتره شرکت استفاده کرده ام و همه

آنها بسیار خوب کار می کنند.

وقتی صحبت از لنزها می شود ، موارد برگزیده شخصی من:

نیکون 70-200 میلی متر f / 2.8E FL - یکی از بهترین های نیکون برای تصویربرداری / عکس با هدفون.


نیکون 24-70 میلی متر f / 2.8 VR - در صورت نیاز به زاویه های گسترده تر و عکس گرفتن کامل از بدن.


نیکون 50 میلی متر f / 1.4G - اگر نمی توانید موارد فوق را بپردازید.


Canon دارای انتخاب مشابهی از لنزها است:

Canon 70-200 mm f / 2.8L IS USM


کانن 24-70 میلی متر f / 2.8L USM


Canon 50 mm f / 1.4 USM


اگر در نور موجود شات می کنید ، Nikon 70-200mm VR II و Nikon 50mm f / 1.4G بوکی زیبا و خامه ای ایجاد می کنند .

4) تنظیمات دوربین / فلش


از چه تنظیمات دوربین باید استفاده کنید و چرا؟ در اینجا چند تنظیم عمومی وجود دارد که به شما پیشنهاد می کنم دوربین خود

را تنظیم کنید:

کیفیت تصویر: RAW. بخوانید که چرا باید RAW استفاده کنید .


تراز سفید: خودکار. من با White Balance روبرو نیستم و در هنگام پردازش با آن سر و کار دارم.


خودکار ISO: خاموش. آن را روی پایه ایزو دوربین (200 در نیکون و 100 در کانن) تنظیم کنید.


حالت فوکوس: حالت "تک" AF-S.


حالت دوربین: دستی ، به دلایل سازگاری هنگام استفاده از فلش. با سرعت شاتر 1 / 100-1 / 200 و f / 4.0 شروع کنید و از

آنجا بروید.


اندازه گیری: مهم نیست ، زیرا در حالت دستی عکس می گیرید .


نورپردازی فعال D: خاموش (فقط نیکون). اگر در حال تیراندازی RAW هستید ، دیگر نیازی به روشن کردن آن نیست.


کلید Flash Flash Key: 1/4 Power. گرگرفتگی های دیگر را خاموش کنید ، از یک چهارم قدرت شروع کنید و در صورت لزوم تنظیم

کنید.


پر کردن نور فلش قدرت: 1/32 قدرت. پس از تنظیم و تنظیم نور چراغ ، چراغ پر را اضافه کنید و بین 1 / 32-1 / 64 قرار دهید و

ببینید که چگونه نتایج را دوست دارید.


Back Flash Flash Power: 1/16 Power. مطابق میل خود تنظیم کنید.


چشمکهای خود را تماشا کنید و اجازه دهید قبل از شلیک دوباره بازیافت و خنک شود. اگر به هر دلیلی با تمام توان شلیک می

کنید ، مطابق توصیه در دفترچه راهنما ، زمان کافی برای گرگرفتگی خود را اختصاص دهید. بسیاری از عکاسان در نهایت سوزش

چشمکهای خود را به سر می برند ، زیرا به این امر توجه نمی کنند. من اکیداً توصیه می کنم که فلاش های خود را با تمام توان

شلیک نکنید و دیافراگم را کاهش داده یا در عوض ISO دوربین را افزایش دهید.

5) عکسهای گروهی

عکس های گروهی برای عکس گرفتن سخت تر هستند ، زیرا به چراغ های بیشتر / بزرگتر نیاز دارید. اگر یک گروه کوچک از سه

تا چهار نفر دارید ، ممکن است بتوانید فقط با یک جعبه نرم یا یک چتر قرار گرفتن در معرض خوبی داشته باشید (فقط باید مطمئن

شوید که آنها در کنار یکدیگر ایستاده اند و ممکن است شما به یک زمینه بزرگتر احتیاج داشته باشید) ) اگر گروه بزرگی دارید ،

قصد اضافه کردن چراغ های بیشتر یا استفاده از منابع نوری بسیار بزرگتر و قدرتمندتر را داشته باشید. بهترین کار شلیک گروه ها

به بیرون در یک منطقه سایه دار است ، زیرا دیگر نیازی به نگرانی در مورد تنظیم نور و اطمینان از توزیع یکنواخت آن نخواهید

داشت. اگر در خارج از کشور از یک گروه عکس می گیرید ، بزرگترین مسئله شما این است که این گروه را جمع کنید و همه آنها

را برای دیدن تصاویر خوب به نظر بیاورید. با گروه خود صحبت کنید ، با یک شوخی خوب یا دو تا پیش بروید تا این گروه به طور

طبیعی بخندد. فقط یک لحظه "پنیر" نپرسید ، زیرا با لبخندهای جعلی و چهره های احمقانه به پایان خواهید رسید. تعداد زیادی

عکس بگیرید و در پشت سر هم شلیک کنید. به این ترتیب ، اگر برخی از اعضای گروه چشمک بزنند ، شما هنوز هم کاری برای

کار کردن با آن دارید.

اگر در یک محیط اداری در حال شات گروهی هستید ، بهترین کار ممکن است گزاف گویی از نور سقف های افتاده باشد. اگر یک

گروه کوچک یا متوسط ​​دارید که 8-10 نفر در کنار یکدیگر ایستاده اند ، ممکن است با یک فلاش تنها دور شوید ، تا زمانی که

بتوانید آن را از یک سقف سفید گزاف گویی کنید. سعی کنید گروه را تا حد ممکن محکم نگه دارید ، این بدان معناست که از گروه

می خواهید در چند ردیف ایستاده و نزدیک یکدیگر باشد.

اگر گروه نسبتاً زیادی از افراد در سه ردیف قرار دارید ، می توانید دو یا سه غرفه نوری با فلاشهای بیرونی تنظیم کنید ، آنها را در

حالت دستی قرار دهید تا قدرت یک چهارم یا نیمی از آنها داشته باشید و آنها را با زاویه 30-45 درجه به سمت گروه قرار دهید.

قدرت فلاش بدیهی است که به میزان نور محیط اتاق بستگی دارد ، بنابراین باید از قبل با آن بازی کنید و مطمئن شوید که مقدار

کافی از نور را برای گزاف گویی سقف روی سوژه های خود تهیه می کنید. اگر به اندازه کافی از چشمک می زنید ، سعی کنید

ISO دوربین را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که چراغ خاموش می شود و به مرکز گروه (ردیف میانی) برخورد می کند ، نه

جلو یا ردیف عقب. به این ترتیب ، نور به طور مساوی در سراسر گروه پخش می شود و همه را روشن می کند. اگر اتاق با نور

فلورسنت روشن شود ،

در اینجا یک نمودار روشنایی ساده وجود دارد که می توانید از آن برای عکس های گروهی استفاده کنید:


نمودار روشنایی گروه


نمودار فوق برای اتاقهایی با سقف سقوط شده است. گرگرفتگی ها با زاویه 30-45 درجه جهت فرود در ردیف مرکز قرار دارند.

از نظر لنزها ، این زمانی است که شما باید به لنزهای با زاویه دید گسترده خود تغییر دهید ، زیرا باید گروه را داخل قاب قرار دهید

و به بیشترین عمق میدان نیاز داشته باشید . من شخصاً برای این نوع عکس ها از لنزهای 24-70 میلی متر f / 2.8 استفاده می

کنم و نتایج را خیلی دوست دارم.

شاید مطالعه مقاله «نحوه ساخت یک استودیوی عکس مقرون به صرفه» برایتان مفید باشد.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()