سبد خرید 0

چه چیزی باعث ایجاد عکس خوب می شود؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 21 دی 1398 در ساعت 20 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چه چیزی باعث ایجاد عکس خوب می شود؟


ساده ترین سؤال در عکاسی این است: چه چیزی باعث ایجاد یک عکس خوب می شود؟ کافی نیست که بگوییم یک عکس

خوب از نور ، ترکیب ، موضوع و موارد دیگر ناشی می شود. این سوال یک پاسخ عمیق تر دارد. تصاویر خوب - به همان اندازه که

ممکن است از یکدیگر متفاوت باشند - همه از همین ریشه ها ناشی می شوند: عکاس هدف محکمی برای عکس دارد ، سپس

آن هدف را به بهترین وجه ممکن بیان می کند.



1) تشکیل یک چشم انداز


هر عکسی که می گیرید باید به یک دلیل گرفته شده باشد. اینکه آیا این یک تصویر پرشکوه ، یک عکس خانوادگی یا بزرگترین اثر

هنری است که تاکنون ایجاد شده است. اگر دلیلی برای عکس گرفتن ندارید ، عکاسی نکنید. این دلیل دید است که در پشت

یک عکس وجود دارد.

همیشه به شما کمک می کند تا هنگام گرفتن عکس ، از داشتن دقیق ترین دید ممکن در ذهن خود استفاده کنید. به جای

اینکه  بگویید، "وای ، چه صحنه جالبی ، من به یک عکس نیاز دارم" ، بهتر است با خود بگویید ، "این منظره کاملاً در یک عکس

تاریک و با روحیه کار می کند. چگونه می توانم به این هدف دست یابم؟ "

یکی از تکنیک های مفید این است که عکس نهایی را در ذهن خود تصور کنید. واقعاً به صحنه جلوی خود نگاه کنید و سعی کنید

دقیقاً ببینید که چگونه در عکس شما ظاهر می شود - نکات خوب و نکات بد. سپس ، بهترین نسخه ممکن را از آن عکس تصور

کنید و نحوه رسیدن به آنجا را دریابید.

شکل گیری چشم انداز بخش آسان ماجراست. تمام آنچه شما واقعاً باید انجام دهید اینست که پیام یا احساسی را که می

خواهید ضبط کنید نشان دهید. چالش واقعی دستیابی به آن بینش است - تطبیق عکس نهایی شما با تصویر ایده آل شما در

ذهن.


2) قرار دادن چشم انداز خود به عنوان تمرین


برای عملی کردن دید خود ، باید به هر جنبه ای از عکاسی متفکرانه و آگاهانه نزدیک شوید. وقتی چیزی چشم شما را جلب

می کند ، نمی توانید عکس های فوری بگیرید. درعوض ، هر بیت آخر عکس باید عمدی باشد. این با یکی از مهمترین بخش های

عکاسی آغاز می شود: موضوع شما.

2.1) انتخاب موضوع مناسب

در کارگاهی که یک بار در آن شرکت کردم ، یک فعالیت این بود که از گل به شکلی عکس بگیرم که حس عصبانیت را برانگیزد.

نتایج همه جالب بود و برخی نیز تا حدی موفق شدند ، اما هیچ یک از آنها واقعاً با آن بینش مطابقت نداشتند. گلها در بیان

احساسات خاص خوب نیستند . من مطمئن هستم که آن چیزی که مربی برای یادگیری برای ما در نظر گرفته بود ، بلکه یک

درس مهم است.

همه افراد برای هر بینشی که دارند کار نمی کنند. عکس گرفتن از یک آبشار روشن در یک روز آفتابی و برانگیختن احساس ترس

بسیار مشکل خواهد بود. گرفتن یک طوفان صاعقه بر روی آتشفشان عظیم به طرز سرگرم کننده و مهربانی به همان اندازه

دشوار خواهد بود.

نکته این است که باید موضوع خود را با دقت انتخاب کنید. هر آنچه که عکس می کنید ، متفاوت از جدول است - کیفیت های

منحصر به فرد و خاص خود که بسته به نوع دید شما ، مناسب تر است. بسیاری از صحنه ها متناسب با گرفتن "چیز زیبایی"

نیستند ، برای مثال ، اگر این هدف شما باشد. بعضی ها همیشه بهتر از دیگران کار می کنند. بنابراین ، موضوعات خود را با

احتیاط انتخاب کنید.


2.2) آیا همه چیز دلیلی دارد؟


حساب شده. عمدی. وقتی در حال یادگیری چگونگی گرفتن عکس های موفق هستید ، این دو کلمه ممکن است از همه مهمتر

باشد.

هیچ کاری را بی فکر انجام نده. هر قسمت از هر عکس شما باید به یک دلیل وجود داشته باشد. هیچ چیز نمی تواند یک حادثه

باشد - نه روشنایی در صحنه ، نه راهی که شما موضوعات خود را می نویسید ، و نه کوچکترین جزئیات در پایین قاب.

آگاهانه تک تک عناصر موجود در یک صحنه را ارزیابی کنید و اگر چیزی نامطلوب نبود ، راهی برای از بین بردن آن پیدا کنید.

بنابراین بسیاری از عکاسی - ترکیب خوب و پس از پردازش خوب - در مورد به حداقل رساندن عناصری است که به عکس شما

آسیب می رسانند. با توجه به این هدف ، تغییر ترکیب خود را در نظر بگیرید ، شاید با حرکت دادن دوربین خود به یک موقعیت

متفاوت یا استفاده از لنزهای مختلف. عکس های خود را تا حد ممکن در قسمت زمینه اصلاح کنید تا چیزی از نمای کلی تصویر

دور نماند.

نکته ای که من احتیاط می کنم این است که از استفاده پس از پردازش شدید برای تبلیغ عکسی که دارای مشکلات اساسی

است ، خودداری کنید. بعضی اوقات ، درست است که شما ممکن است بتوانید یک تکه چمنزار آزار دهنده را از یک عکس

مشاهده کنید ، یا یک کوه دور را پیچیده و فشار دهید تا چشمگیرتر به نظر برسد. اما ، حتی اگر شما از انجام این نوع تنظیمات از

منظر هنری یا اخلاقی نیز غافل نیستید ، همیشه ایده آل است که از بهترین تصویر پایه شروع کنید. مهم نیست که سبک پس از

پردازش شما چقدر محدود یا شدید باشد ، کیفیت یک تصویر کامل به طور مستقیم مدیون کیفیت عکس خارج از دوربین شما

است.


به همین دلیل است که هر عنصر در عکس های شما باید هدفی داشته باشد. هیچ چیز فقط نباید وجود داشته باشد زیرا

"صحنه اینگونه به نظر می رسد" ، و شما یک نکته برتر را پیدا نکردید - یا از آن بدتر ، زیرا توجه کافی را به این موضوع نکرده اید

که در وهله اول متوجه یک موضوع خاص شوید.

من نمی گویم این همیشه آسان است. به عنوان نمونه شخصی ، اخیراً عکسی گرفتم که تقریباً برای چاپ مناسب است ، اما

در کل مسافت کوه وجود دارد که خوب کار نمی کند ، و برداشتن آن به شکلی مناسب و مناسب به نظر نمی رسد. در موقعیت

هایی مانند این کار زیادی وجود ندارد ، به جز جلوگیری از افزودن عکس به سبد من.

حتی اگر نمی توانید تک تک عناصر یک عکس را بهینه کنید ، شانس خوب است که با تلاش اولیه شما در یک صحنه ، راهی

برای بهبود وجود داشته باشد. این جایی است که آموختن در مورد چیزهایی مانند نور و ترکیب بسیار مهم است ، زیرا آنها چنین

تأثیر عمیقی در نحوه ظاهر شدن نتیجه نهایی شما دارند.

بالاترین بیان عکاسی ، ساختن کل تصویر به صورت عمدی و عمدی است - گرفتن جهان به گونه ای که بینش و احساسات شما

یکپارچه به یک بیننده منتقل شود. اگر چیزی در تصویر شما غیر ضروری به نظر برسد ، یا از هدف شما برای عکس منحرف شود ،

از صحنه بیشترین استفاده را نمی کنید.


2.3) پیدا کردن مخاطب مناسب


بسیاری از کلیشه ترین عکس ها در وب سایت های عکاسی سهام نیز با طراحی دقیقی طراحی شده اند که هر قسمت از

تصویر به صورت عمدی ایجاد شده است. اما دید عکاس در این موارد ایجاد یک اثر هنری خیره‌کننده و نه آشکار کردن چیزی در

جهان است که قبلاً دیده نشده است. این است که عکسی بگیرید که با جستجوی کلمه کلیدی شخصی مطابقت داشته باشد.

اگر به عنوان یک بیننده در جستجوی شاهکار به یک عکس سهام نزدیک شوید ، احتمالاً یکی از آنها را پیدا نمی کنید. اما اگر در

عوض به همان عکس از منظر کسی که نیاز به تصویری از یک استیپلر قرمز در مقابل یک پس زمینه آبی دارد نگاه می کنید ،

برای پیدا کردن تصویر مناسب هیجان زده می شوید.

بنابراین ، اینکه یک عکس "خوب" باشد به مخاطب شما بستگی دارد. شما ممکن است موفق به زیباترین عکسهای حیات وحش

در همه زمان ها شوید ، اما بیننده به آنها اهمیت نمی دهد اگر آنها فقط سعی در یافتن تصویری از هارمونیکا دارند.


و این فقط مربوط به عکس های سهام نیست. به عنوان مثال بگویید که هدف شما گرفتن بهترین عکس ممکن از یک منظره

کوهستانی است. بسته به مخاطب شما ، این می تواند به معنای چیزهای بسیار متفاوتی باشد. من شخصاً عاشق عکس

هایی هستم که تاریک ، روحیه و آرام هستند. برای من زیباترین عکس کوهستانی ممکن است یکی پس از غروب خورشید

باشد ، وقتی نور کمی وجود دارد و بیشتر جزئیات سوژه در سایه گم می شود.


بسیاری از عکاسان دیگر عکسهایی مانند این را خیلی تاریک می بینند ، یا شاید به اندازه کافی جالب نباشند. به همین اندازه

معتبر است. اگر تعریف شما از یک تصویر منظره زیبا شامل نورپردازی قوی ، رنگهای غنی و یک موضوع یک بار در طول عمر باشد

، به سمت عکسهای بسیار متفاوت گرایش خواهید یافت.

بنابراین ، برای اینکه بیننده بتواند یکی از تصاویر شما را موفق کند ، دید شما برای عکس باید مطابق با آنها کار کند. هرچه دو

سلیقه شما نزدیک تر باشد ، محصول نهایی را بیشتر می پسندید و کمتر متوجه هرگونه مسئله ای می شوید.

البته نمی توان دقیقاً بدانید که افراد دیگر چگونه یکی از تصاویر شما را مشاهده می کنند. به تعبیری ، بیش از هر چیز دیگری

برای شانس کم است. با این حال ، این شانس خوب است که بینندگان شما سلیقه های مشابه شما را داشته باشند ، یا اینکه

آنها در وهله اول کار شما را دنبال نمی کنند. به همین دلیل ، مگر اینکه از قبل با یک بیننده خاص عکس بگیرید (دوباره ، مثل

عکس سهام) ، همه کاری که می توانید انجام دهید اینست که گرفتن و نمایش عکس هایی که با ترجیحات شخصی شما

مطابقت داشته باشد. در پایان روز ، در بیشتر موارد ، برای یافتن مخاطبان مناسب کافی است و می دانید که آنها سبک شما را

دوست دارند.

3) نتیجه گیری


یک عکس خوب یکی از عکسهای زیر است:

دید روشنی دارد


آن دیدگاه را با موفقیت بیان می کند


با دید خود بیننده به خوبی هماهنگ می شود


چک کردن این جعبه ها ، به خصوص مورد دوم ، کار ساده ای نیست ، اما ارزش این تلاش را دارد. اگر هر سه را تحقق بخشید ،

نتیجه مشخص است: شما با یک عکس موفق در پایان خواهید بود.

در یک سطح ، هر یک از عناصر عکاسی - نور ، ترکیب ، سوژه و موارد دیگر - فقط ابزاری هستند که شما برای رسیدن به هدف

خود یا دید شما استفاده می کنید. این که آیا این دیدگاه ایجاد یک عکس منظره زیبا و دیدنی است ، یا گرفتن یک عکس سلفی

سریع برای ارسال به یک دوست ، مهم نیست. یک عکس خوب به سادگی در هدف خود موفق می شود و متناسب با سلیقه

بیننده شما است.


اگرچه برای رسیدن به آنجا مهمترین چیز عمل با هدف است. با انتخاب سوژه های خود به صورت آگاهانه شروع کنید و اطمینان

حاصل کنید که هر بیت از هر عکس به دلایلی وجود دارد. یک عکس خوب به ندرت اتفاق می افتد . اگر این موضوع را در نظر

داشته باشید ، در حال حاضر گامی بزرگ در پیشروی بازی دارید.

شاید مطالعه مقاله «کیفیت نور در عکاسی» نیز برای شما مفید باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()