سبد خرید 0

ترکیب در عکاسی چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 24 دی 1398 در ساعت 21 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ترکیب در عکاسی چیست؟

در این مقاله برای عکاسان مبتدی ، معنای کلی اصطلاح "ترکیب" در هنر را بیان می کنم. من همچنین به طور خلاصه در مورد

هدف ترکیب صحبت خواهم کرد ، تعریف می کنم که یک ترکیب خوب چیست و چرا این چنین بخش مهمی از هر اثر هنری است.

در انتهای مقاله یک سؤال ساده برای شما ارائه می دهم که همچنین اشاره ای به آنچه در مقالات آینده می شود وجود دارد.

 
1) تعریف کلی اصطلاح


اصطلاح "ترکیب" نه تنها برای هنرهای تجسمی ، بلکه برای موسیقی ، رقص ، ادبیات و تقریبا هر نوع هنر دیگر کاربرد دارد. در

برخی زمینه ها ، مانند نوشتن ، این اصطلاح ممکن است به اندازه گسترده ای مورد استفاده قرار نگیرد ، اما با این وجود معتبر

است. به طور کلی ، اصطلاح "ترکیب" دارای دو معنی متفاوت و در عین حال مرتبط است.

اول و مهمتر از همه ، "ترکیب" قرار دادن اشیاء و عناصر نسبی در یک اثر هنری را توصیف می کند. در نتیجه ، ترکیب یکی از جنبه

های اصلی یک اثر خوب هنری است. به سختی راهی برای تأکید بیشتر بر اهمیت ترکیب وجود ندارد. هر هنرمند مشتاق باید به

کارهای خود توجه زیادی کند. یک ترکیب خوب جزئی از جزئیات است. تعداد بسیار کمی از عناصر بد است زیرا آثار هنری با

جزئیات لازم را غارت می کند که تفسیر صحیح را ممکن می کند. همچنین تعادل یک تصویر را خراب می کند. و بسیاری از عناصر

نیز می توانند بسیار پریشان کننده باشند. ترکیب خوب نیاز به تعادل خوب دارد. بهتر است مطمئن شوید که تمام عناصر موجود

برای ایده یا داستانی که می خواهید در آن بگذرید ضروری است.

در بعضی موارد ، ترکیب می تواند به معنای خود اثر هنری باشد و مترادف آن اصطلاح است. به عنوان مثال ، هنگام صحبت در

مورد نصب یا رقص خاص ، می توانید از عبارت "این ترکیب ..." استفاده کنید. چنین تعریفی همچنین در مورد موسیقی

(سازندگان آن به عنوان آهنگساز شناخته می شوند) و نقاشی ها نیز بسیار کاربرد دارد.

2) ترکیب در عکاسی چیست؟


اکنون که تعریف کلی اصطلاح "ترکیب" را می شناسیم ، درک معنای آن در عکاسی کار سختی نیست. به عبارت ساده تر ،

ساختن یک تصویر به معنای تنظیم عناصر درون آن به روشی است که به بهترین وجه مناسب ایده اصلی یا هدف کار شما باشد.

ترتیب عناصر با حرکت دادن اشیاء یا سوژه ها می تواند انجام شود. مثال خوبی برای این مورد ، عکاسی پرتره یا هنوز هم در

زندگی است. عکاسی خیابانی مستلزم پیش بینی است ، زیرا معمولاً عکاس انتخاب خود را برای جابجایی سوژه های خود

ندارد ، بلکه باید منتظر بماند تا مناسب ترین موقعیت را در این قاب بدست آورند. روش دیگر ترتیب عناصر با تغییر موقعیت

شخصی شماست. چنین روشی در شرایطی مناسب است که به عکاس اجازه ندهد از نظر جسمی چیزی را جابجا کند ، مانند

عکاسی منظره .


آهنگسازی راهی است برای هدایت نگاه بیننده به سمت مهمترین عناصر کار شما ، گاهی اوقات - با یک نظم بسیار خاص. یک

ترکیب خوب می تواند به یک شاهکار حتی از بی پرده ترین اشیاء و موضوعات در ساده ترین محیط کمک کند. از طرف دیگر ، یک

ترکیب بد می تواند یک عکس را به طور کامل خراب کند ، علی رغم اینکه موضوع بسیار جالب است. یک ترکیب ضعیف نیز موردی

نیست که بر خلاف خطاهای قرار گرفتن در معرض ساده و معمولی یا تعادل رنگ سفید ، معمولاً در پردازش پس از رفع آن نیز

کاری نکنید. برش گاهی اوقات می توانید یک تصویر را ذخیره کنید ، اما تنها در صورت مناسب تر کردن قاب و حذف قسمت های

خاصی از تصویر ، راه حل صحیح است. به همین دلیل است که قبل از گرفتن تصویر ، انتخاب زیادی از ترکیب خود را انتخاب کنید ،

گامی با اهمیت است.

 

فاصله کانونی ، دیافراگم ، زاویه ای که در آن شما می توانید دوربین خود را نسبت به سوژه خود قرار دهید همچنین در ترکیب

تأثیر زیادی دارد. به عنوان مثال ، انتخاب دیافراگم وسیع تر ، پیش زمینه و پیش زمینه را محو می کند ، و به طور موثر اهمیت

اشیاء قرار داده شده در آنجا را کاهش می دهد. همچنین در بیشتر مواقع منجر به سایه گوشه های قابل توجه (رنگ آمیزی)

نمی شود که به طولانی تر نگه داشتن چشم بیننده کمک می کند. از طرف دیگر ، بستن دیافراگم اشیاء بیشتری را در کانون

توجه قرار می دهد که به نوبه خود ممکن است باعث تعادل بهتر تصویر شود. چطور؟ خوب ، "واضح تر" ، ممکن است اشیاء با

تمرکز بیشتری داشته باشندتوجه بیشتر از یک شکل تار ، اما نه همیشه (توجه به نمونه تصویر زیر) را جلب کنید. یک عکاس

باتجربه برای دستیابی به نتیجه مطلوب از تمام امکانات موجود استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است که اشیاء کم توجه در پیش

زمینه یا پیش زمینه نقش سهم آنها در ترکیب کلی تصویر را نفی نمی کنند. اشکال ساده ، تن ، سایه ها ، برجسته ها ، رنگ ها

همه عناصر قوی ترکیب هستند.

به تصویر زیر نگاهی بیندازید. با وجود این واقعیت که بخشی از دیواری که در جلو قرار دارد کاملاً دور از ذهن است ، اما واضح ترین

بخش عکس و همچنین بسیار روشن است. به همین دلیل ، توجه ما را بسیار بیشتر از موضوع اصلی جلب می کند (مردی که

دارای لیوان چای و هاسکی سیبری او است که در سایه ها پنهان شده است). مستطیل زرد روشن اولین چیزی است که

هنگام نگاه کردن به عکس می بینید. یک راه خوب و واضح برای رفع این امر می تواند با کاهش پناهندگی و درخشندگی رنگ زرد

با استفاده از پنل HSL Lightroom (گرچه من در واقع تضاد بین دو قسمت عکس را دوست دارم):

ما در مقالات آینده سری مسترینگ آهنگسازی با جزئیات بیشتری در مورد رنگ ، لحن و سایر عناصر ترکیب صحبت خواهیم کرد.

آهنگسازی یک تصویر در نهایت به یک روند بسیار طبیعی تبدیل می شود. با تمرین کافی - از نظر شما ، هرگز نمی توانید بیش از

حد از چنین چیزهایی استفاده کنید - حتی لازم نیست که در مورد قرارگیری آن عناصر فکر کنید. ناخودآگاه شما این کار را برای

شما انجام می دهد. انگشتان شما تنظیمات صحیح را شماره گیری می کنند ، چشم شما قاب را راهنمایی می کند. ترکیب

ضعیف فوراً برای شما غیر طبیعی و ساده جلوه می کند. هرچه تجربه بیشتری داشته باشید ، انتخاب های بهتری خواهید

داشت. بهترین راه برای رشد به عنوان یک عکاس این نیست که عجله در تصمیمات خود باشید و به ناخودآگاه خود اعتماد نکنید ،

بلکه یادگیری روش های جدید برای تهیه تصویر شماست. نه این که شما نباید به روده های خود اعتماد کنید - البته باید هم

باشید. اما حتماً به آن فکر کنید ، آزمایش کنید ، چند عکس بگیرید و در طول پردازش بعد از آن ها تحلیل کنید. ببینید چه چیزی

بهتر است ،

3) هدف از ترکیب

ممکن است فرد فرض کند که یک ترکیب خوب مطلبی است که از نظر چشم خوشایند است. در نتیجه ، هدف از ترکیب خوب باید

نشان دادن موضوع یا شیء شما به شکلی تمسخرآمیز و زیباشناختانه باشد. اما چنین نظری کمی سطحی است. قرار نیست

هر اثر هنری برای بیننده دلپذیر یا زیبا باشد. برخی از هنرمندان سعی دارند ایده های متفاوت و قوی تری را بیان کنند و موضوع

خود را نشان دهند ، همچنین انتخاب ترکیب به دستیابی به آن کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر یک هنرمند بخواهد بیننده

احساس ناراحتی یا عصبی کند ، ترکیبی را انتخاب می کند که حداقل "طبیعی" باشد و با چیزی غیر منتظره و تکان دهنده روبرو

شود. نمونه خوبی از چنین کارهایی ، عکاسی جنگ است، جایی که عکاسان اغلب سعی می کنند به بیننده کمک کنند

احساس کنند جنگ وحشتناک و مخرب است. از طرف دیگر ، یک هنرمند ممکن است قربانیان جنگ را به روشی بسیار

تمسخرآمیز و مزاحم زیبایی جلوه دهد. با این کار ، او بر ماهیت زشت جنگ به شیوه ای گروتس و طعنه آمیز تأکید می کرد.

بنابراین ، در پایان ، هدف از یک ترکیب خوب کمک به بیان ایده هنرمند با ابزار لازم است.

4) واگذاری برای مبتدیان


این کار ساده برای عکاسان مبتدی است که دوست دارند به طور فعال با سایر خوانندگان یاد بگیرند و در ایجاد این مقاله ها

شرکت کنند.

ترکیب های اساسی (یا به سادگی "انواع") ترکیب را که با آنها آشنا هستید ، نام ببرید. حتماً فقط یک تنوع را ذکر کنید و سعی

کنید مواردی را که قبلاً توسط شخص دیگری نامگذاری شده است ، تکرار نکنید. اگر از گوگل استفاده نمی کنید بهترین است -

خودتان را آزمایش کنید و صبر کنید تا مقالات آینده را با صبر و حوصله منتظر بکشید :) تصویر زیر یک اشاره برای یکی از واضح ترین

انواع ترکیب اصلی است.

شاید خواندن مقاله «تاریخچه هنر عکاسی و تغییرات آن از گذشته تا به امروز» برای شما مفید باشد.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()