عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو
عکاسی خیابانی با یک لنز اصلی در محدوده 35 میلی متر تا 50 میلی متر انجام می شود و من به دلایلی که در ادامه توضیح
خواهم داد ، شایستگی این دامنه را می فهمم. اما کنوانسیون به طور طبیعی دستکاری است که آلفا ویسکی نمی تواند از آن
چشم پوشی کند. بنابراین قبل از ملاقات با تاریخ ، تصمیم گرفتم ساعتی در شهر را شات کنم که شات شب با زوم تله و عمدتا
در حداکثر فاصله کانونی (210mm: زمینه نمایش معادل 420 میلی متر).
"به اصطلاح عکاسی خیابانی" زیرا اغلب تعاریف مبهمی دارد ، به طور معمول در حوادث تصادفی یا برخوردها در اماکن عمومی ،
چه با افراد و چه بدون آن ، در مکانهای عمومی مستقر شود. همانطور که در گذشته چند بار گفتم تعداد زیادی از آنچه به صورت
آنلاین به عنوان عکس خیابانی ارسال می شود ، علی رغم این که شایستگی هنری آن ، مانند بسیاری از عکس های تصادفی
به نظر می رسد ، به طور خاص زیاد نیست. با من تماس بگیرید آقای Picky اما من ترجیح می دهم که تصاویر من دارای یک
موضوع مشخص باشند و من سعی می کنم چیزی را فاش کنم و همچنین مشاهده ای را انجام دهم. مسلماً این تصاویر در این
تلاش شکست خورده اند.
در حال حاضر ، 35-50 میلی متر به طور قابل توجهی دامنه مورد علاقه ، امکان ضبط سوژه شخص و همچنین مقدار مناسبی از
محیط آن است. این محدوده به اندازه کافی گسترده است که می تواند صحنه یا شخص را نشان دهد و زمینه متنوعی نیز ارائه
دهد. برخی معتقدند که متناسب با دیدگاه چشم انسان است و بنابراین به مشاهدات ما وفادارتر است. علاوه بر این ، لنزهای
اصلی که در این محدوده قرار می گیرند معمولاً سریع هستند ، دیافراگم گسترده ای را می دهد که در صورت لزوم جداسازی
بیشتر سوژه را از پس زمینه خود جدا می کند ، در حالی که باعث می شود در نور بیشتری نیز سطح کم ISO را حفظ کند. آنها
معمولاً از لنزهای زوم واضح تر هستند و فاصله کانونی ثابت باعث می شود که به جای بزرگنمایی داخلی و خارج از خانه ، بیشتر
به فکر ترکیب و فریم باشند. آنها شما را وادار می كنند كه آگاهی مکانی بیشتری داشته باشید و در موقعیت های بهتری قرار
بگیرید تا بتوانید عکس خود را بگیرید. موارد ابتدایی کوچک و سبک و تقریباً بی وزنی در اطراف گردن شما هستند ، که به سختی
توسط شما یا سوژه مورد توجه قرار گرفته اند و به شما امکان می دهند تصاویر خود را بطور گسسته انجام دهید. من مطمئن
هستم که شما قبلاً این همه را شنیده اید.
زاویه حتی وسیع تری با تأکید بر موقعیت مکانی یا هندسه معماری جالب ، به ثبت بیشتر صحنه کمک خواهد کرد. دو تصویر زیر با
Olympus 12-40mm F / 2.8 در 12mm (24 میلی متر FoV معادل) گرفته شده است.
علاوه بر این ، اعتصاب علیه لنزهای تله فوتو یا زوم ، جدا از تقویت تنبلی در ترکیب ، به این معنی است که آنها راحتی مسافت را
برای شما فراهم می کنند تا فرد مجبور نباشد درگیر موضوع خود شود. البته این می تواند رابطه شما با سوژه یا صحنه را تغییر
دهد و خطر بیننده را نسبت به آن بی تفاوت کند. این فاصله همچنین باعث می شود که عکاسی هوادارتر شود و عکس هایی از
افراد ناشناس با سهولت بیشتری بدست آورد.
من کاملاً از این انتقادات در مورد تله فوتو قدردانی می کنم و معتقدم که من معمولاً نمی خواهم یک لنز سنگین تر را در اطراف
شهر انتخاب کنم. من به طور مرتب در سالن بدنسازی هستم که تحمل وزن برای من مشکلی ندارد اما با توجه به انتخابی که
دارم شخصا هنگام تیراندازی بار سبک تر را ترجیح می دهم. من دقیقاً دوست دارم ستون فقرات خود را به حفظ شکل و طول
طبیعی که طبیعت برای آن در نظر گرفته شده است. با گفتن این موضوع ، Olympus 40-150mm F / 2.8 هنوز هم بسیار سبک
تر و کوچکتر از همتای DSLR است. (برای بیشتر تصاویر موجود در این مقاله ، teleconverter MC-14 ریز متصل به 40-150mm
داشتم).
اما این بدان معنا نیست که فاصله کانونی طولانی تر نمی توانند نقشی داشته باشند. من استدلال می كنم كه تمام عكس
های خیابانی تا حدی هوشیارانه هستند زیرا كه شما پنجره ناخوانده ای را برای زندگی مردم باز می كنید. این پنجره را از نزدیک
یا دور باز کنید تا حد زیادی آکادمیک باشد. فاصله کانونی طولانی تر باعث فشرده سازی سوژه در برابر پس زمینه آن می شود که
در واقع می تواند به جدا کردن سوژه در قاب شما کمک کند.
فاصله کانونی طولانی تر همچنین در هر دیافراگم مشخص ، عمق کمتری از زمینه را نسبت به فاصله کانونی کوتاه تر ، که ممکن
است باعث افزایش جدایی سوژه و بوکه شود ، می دهد.
خواننده سوزانا سیلوانا. او تبلیغات رایگان دریافت می کند زیرا صدای خوبی داشت و با مهربانی آن را به ما می گذراند.
صحبت از فریم ، بله تله محکم تر است و پتانسیل صمیمیت بیشتر را دارد. شما ممکن است خود را در حال گرفتن عکسهای
پرتره نسبت به محیط های دیگر بدانید و از فاصله بیشتر این پرتره ها راحت تر از یک عکس با روشی تصادفی ساده تر ضبط می
شوند.
شاید گرفتن عکس با یک تله از درون شلوغی پر جمعیت توده های عابر پیاده نیز راحت تر باشد. آن را به صفحه لمسی بیرون
بزنید و هیچ بهانه ای برای عدم گرفتن عکس وجود ندارد.
اگر در حال شلیک ساختمان یا مکان هستید ، تله عکس به شما این امکان را می دهد که جزئیات بیشتر و اشکال انتزاعی تر را
در نظر بگیرید. این ممکن است کاملاً عکاسی خیابانی نباشد اما همچنان یک مشاهدات شهری است.
منظورم از فاصله کانونی طولانی تر یا تله فوتو چیست؟ البته قابل بحث است ، اما فکر می کنم برای پول من ، هر چیزی که 90
میلی متر گذشته باشد ، حساب خواهد کرد. چند سال پیش وقتی به نسیم در فتووالک لندن پیوستم ، تقریباً به طور انحصاری با
Olympus 45mm F / 1.8 که دارای میدان دید معادل 90 میلی متر بود ، شلیک کردم. این لنز با وجود اینکه از پلاستیک ساخته
شده و مانند یک اسباب بازی به نظر می رسد ، بسیار سبک و کوچک است و عکس های دلپذیری تیز می گیرد.
من فکر می کنم که معمولاً خط را در Olympus 60mm (120 میلی متر معادل FOV) ترسیم می کنم ، اما فقط به این دلیل که
این لنز نیز بسیار کوچک است و بخشی از کیت حمل سبک من است. من به این مناسبت عمداً از زوم تله استفاده کردم تا
کنوانسیونها را امتحان کنم. ممکن است موفق نباشم اما تلاش لذت بخش بود.
فکر می کنم پیام خانه این باشد که حتی اگر عکاسی خیابانی زهر خاص شما نیست ، و مخصوصاً مال من نیست ، نباید در
تیراندازی با فاصله کانونی که به عنوان عادی برای موضوع انتخابی شما محسوب می شود ، محدود نشوید. البته کنوانسیون ها
به دلایل خوب تأسیس شده اند اما مایل به بیرون رفتن از جعبه هستند و کمی آب اضافی به خلاقیت خود می بخشند.