کیفیت نور در عکاسی
در ادامه مقالات قبلی تصمیم گرفتم افکار و تجربیات خود را در مورد الهام بخش ترین موضوع در زمینه عکاسی - نور - به اشتراک
بگذارم. برای سادگی ، تصمیم گرفتم از منظر و تجربه یک عکاس منظره ، درمورد نور بنویسم ، زیرا صحنه های خارج از منزل
چیزی است که من برای آن گرانشی می کنم. بخش اعظم آنالیز و بحثی که درادامه می آید ، به همان اندازه در مورد ژانرهای
دیگر عکاسی ، مانند پرتره ، کلان ، هنوز هم زندگی ، و عکاسی تجاری قابلاستفاده است. در این مقاله ، من به طور گسترده
ای توضیح خواهم داد که کیفیت نور برای من در عکاسی منظره و همچنینانواع سناریوها را مورد بحث قرار می دهد که در آن
عکاس منظره می تواند از ویژگی های مختلف نور برای ایجاد یک اثر خاصاستفاده کند. لطفاً توجه داشته باشید که این بحث بر
اساس مشاهدات و تجربیات شخصی من است ، که ممکن است با سایر عکاسان متفاوت باشد.
به عنوان هنرمندان تجسمی و عکاسان ، هنگامی که مرجع در مورد "کیفیت" نور را می شنویم یا می خوانیم ، ممکن است
بپرسیم "این دقیقاً به چه معنی است؟" هنرمندان تجسمی (نقاشان ، نقاشان ، مجسمه سازان ، عکاسان) می توانند در مورد
نور صحبت کنند. طول ، اما اجماع فقط در مورد آنچه "نور خوب" یا "نور بد" تشکیل می دهد می تواند گریزان باشد. پاسخ کوتاه ،
اگرنه مبهم ، به این سؤال این است که کیفیت نور ممکن است به معنای چیزهای مختلفی برای عکاسان مختلف باشد و شاید
در مراحل مختلف روند کشف آنها معنای متفاوتی داشته باشد. حقیقت این است که همیشه ممکن است "بهترین" کیفیت نور
وجود داشته باشد که برای همه شرایط قابل استفاده باشد یا توسط همه عکاسان گرامی داشته شود.
برخی از خصوصیات نوری که عکاسان منظره به دنبال آن هستند چیست؟ آیا مخرج مشترکی وجود دارد؟ ممکن است برخی از
عکاسان صحنه ای "گرم" را تحسین کنند. . .
یا یک صحنه "جالب" . .
ممکن است برخی از عکاسان ترجیح دهند با نور به اصطلاح "سخت" کار کنند. . .
یا نور "نرم".
اساساً ، من نور را به عنوان ابزار جسمی و ابزار زیبایی شناختی لازم برای ترجمه بینش هنری به تصویری می بینم که آنچه را
که هنرمند هنگام باز کردن کرکره احساس می کرد ، منتقل می کند. ممکن است بسیاری از عکاسان مناظر (شامل خود من) با
نور "جادویی" توصیف و قسم بخورند که بیان آنها با کلمات دشوار است ، اما مطمئناً هنگام دیدن آن را می دانند. یکی از نقل قول
های مورد علاقه من از گالن روول بی نظیر این است: "اولین فکر من همیشه سبک است ". فلسفه آقای روول مظهر ضروری
فنی و زیبایی شناختی فرایند عکاسی است. در کلیپ ویدیویی زیر ، لطفاً به علامت 1:45 بروید تا بشنوید که آقای روول با
اشتیاق در مورد رویکرد او به نور صحبت کند.