15 نکته در مورد ترکیب برای بهبود عکاسی (بخش اول)
مقاله زیر شامل لیستی از نکات مهم ترکیب برای کمک به شما در گرفتن قوی ترین عکس های ممکن است. ناگفته نماند که
ترکیب یک تصمیم خلاقانه بسیار شخصی است ، بنابراین هیچ کارهای واقعی و جهانی انجام نمی شود. با این وجود ، تکنیک
های خاصی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود عکسهای خود استفاده کنید ، از شکل گیری چشم انداز گرفته تا پالایش
ترکیب اولیه خود در این زمینه. هدف این است که پیام نهایی تصویر خود را تا حد امکان واضح و موثر جلوه دهید.
1. دید در ذهن داشته باشید
اولین قدم برای تهیه یک عکس موفق ، داشتن یک نقشه - یک چشم انداز - یک ایده است. در نظر ذهن خود ، تصویری را که
می خواهید ضبط کنید ببینید ، و سپس تمام تلاش های خود را برای تحقق بخشیدن انجام دهید. به این روش تجسم گفته می
شود.
یادگیری این یک مهارت آسان نیست. شما باید با دوربین خود ، توانایی های پس از پردازش و ویژگی های چاپ / خروجی آنقدر
آشنا باشید که طبیعت دوم آن است که قبل از گرفتن عکس ، تصویر نهایی را در سر خود بگیرید. این تمرین زیادی را می طلبد.
اما مهارت های خوب تجسم ارزش آن را دارند. در این زمینه ، شما دقیقاً می دانید چه کاری می توانید انجام دهید و نمی توانید
برای بهبود عکس در پردازش بعد از آن اقدام کنید. زودتر خواهید دید که کدام عناصر تصویر بعداً شما را اذیت می کنند - و چگونه
می توانید با بهترین حالت ممکن در این زمینه با آنها مقابله کنید.
شما در حال فکر کردن به بهترین نسخه ممکن یک عکس هستید ، سپس هر کاری که می کنید انجام دهید تا آن را به واقعیت
تبدیل کنید. هر تصمیمی که در این زمینه اتخاذ کنید باید در خدمت دید شما باشد.
2. تصمیمات آگاهانه بگیرید
شما تصمیم می گیرید هر بار که عکاسی می کنید ، تعداد زیادی تصمیم بگیرید. بسیاری از آنها به صورت خودکار یا واضح
هستند و فقط گاهی اوقات اهمیت دارند (مانند تصمیم به تغییر کارت حافظه شما). اما بعضی از تصمیمات هر عکس را تحت تأثیر
قرار می دهند ، حتی اگر اغلب در پشت صحنه لغزند.
در حالت ایده آل ، شما می خواهید به عنوان بسیاری از تصمیمات ناخودآگاه به سطح ممکن است. هر انتخاب در عکاسی
فرصتی است که عکس را به سمت دید خود نزدیکتر کنید. این فقط مربوط به ترکیب یا خلاقیت نیست. تصمیمات فنی شما نیز
تأثیر زیادی در عکسها و روحیه آنها خواهد گذاشت. من دوست دارم بگویم که هر انتخاب فنی واقعاً یک انتخاب خلاقانه در مبدل
است - زیرا چنین است.
نکته مهم اینست که اجازه ندهیم این تصمیمات به صورت خودکار به پرواز درآیند. وقتی مجموعه خاصی از تنظیمات دوربین را
انتخاب می کنید ، بدانید که چرا این کار را انجام می دهید. فقط از فاصله کانونی استفاده نکنید زیرا این همان چیزی است که
برای آخرین عکس داشتید. در عوض ، صحنه را در مقابل خود ارزیابی کنید و به عمد انتخاب کنید که کدام فاصله کانونی بهترین
دید شما را برآورده می کند. و غیره ، برای هر تصمیمی که می گیرید.
3. آن را ساده نگه دارید
دید شما برای عکس یک روش دیگر برای گفتن پیام مورد نظر شما است . کدام احساسات را می خواهید به بیننده منتقل کنید؟
می خواهید عکس شما چه احساسی یا ایده ای داشته باشد؟ اینجاست که سادگی نقش اساسی دارد.
وقتی در حال تصمیم گیری آگاهانه برای برآورده کردن دید خود هستید ، به یاد داشته باشید که اگر درک آن دشوار باشد ، پیام
عاطفی فرو نمی رود. ایده خود را تا ذات آن ساده کنید. هر چیزی را از عکس خود حذف کنید و از آنچه می خواهید بگویید دور
می شود.
سادگی ممکن است بزرگترین "ترفند" برای بهبود آهنگ های شما باشد. قبل از گرفتن عکس - اما بعد از دانستن آنچه می
خواهید بگویید - به دنبال هرگونه حواس پرتی در قاب باشید که به پیام شما آسیب برساند. از ترکیب آنها در ترکیب خود خلاص
شوید ، یا تا حد ممکن آنها را به حداقل برسانید.
مگر اینکه عکاسی استودیویی در جایی انجام دهید که کنترل کامل داشته باشید ، تقریباً همیشه نقص هایی در تصویر ظاهر
می شود. اما هرچه زودتر آنها را در این زمینه تشخیص دهید ، مشکلی در عکس نهایی پیدا خواهید کرد.
اخیراً مشغول عکاسی از سازندهای نمکی در دریای مرده در حوالی غروب خورشید بودم. یک مکان زیبا بود ، اما یک شبه جزیره
تاریک در سمت چپ قاب باعث شد ترکیب این ترکیب پیچیده شود. بنابراین ، چون نور خوب شد ، دوربینم را بسته بندی کردم و
به سمت نوک شبه جزیره رفتم (از این طریق آن را از ترکیب خارج می کنم). من شاید تصویر مورد علاقه خود را از کل سفر از آن
نقطه گرفته ام.
اگرچه موقعیت مکانی قبلی دارای بسیاری از مزایا بود ، اما شبه جزیره از پیام مه آلود و مسالمت آمیز من می خواستم عکس
من منتقل شود. به خاطر سادگی ، نیاز به تغییر مکان ها داشتم.
4. تماشا کنید که چراغ تغییر می کند
همانطور که قبلاً پوشش داده ایم ، نور و رنگ دو ویژگی مهم برای تعیین خلق و خوی یک عکس است. نور آبی با کنتراست زیاد
با نارنجی پاستیل در غروب خورشید بسیار متفاوت است. با این حال ، هر دوی آنها می توانند در فاصله سی دقیقه از یکدیگر
اتفاق بیفتند. به همین دلیل تماشای نور در حال تغییر در یک صحنه بسیار مهم است.
فقط "هر دو" را انتخاب نکنید و تمام وقت از همان صحنه عکس بگیرید. شاید نور هنگام غروب خورشید برای عکاسی از حیات
وحش مناسب باشد ، اما در عوض به تدریج به سمت کار بهتر برای یک منظره تغییر می کند. در هر صورت ، با تماشای حال و
هوای نور ، می توانید چندین نگهبان را از یک فتوشاپ بجای فقط یک مورد دریافت کنید.
اخیراً از منظره شگفت انگیز عکس های طلوع آفتاب می گرفتم و چشم انداز آشکار برای عکاسی با یک جهت خاص روبرو می
شد. می توانستم عکس خوبی تهیه کنم ، دوربینم را روی تایم لپ تاپ تنظیم کنم و بعداً بهترین نور را انتخاب کنم. و در حالی که
مطمئناً این منجر به یک دروازه بان می شد ، در عوض من با چهار تصویر متفاوت متفاوت از آن طلوع آفتاب به پایان رسیدم ،
بیشترین چیزی که من در هر زمان بدست آورده ام. این اتفاق افتاد زیرا من در طول صبح تماشای نور در حال تغییر و تمرکز بر روی
موضوعات مختلف.
5. ترکیب را تراز کنید
یکی از تصمیماتی که باید آگاهانه اتخاذ کنید این است که آیا تعادل یا عدم تعادل در ترکیب خود ایجاد کنید. به عبارت دیگر - آیا
عکس به چپ یا راست تکیه داده و احساس تنش ایجاد خواهد کرد؟ یا آیا وزن هر دو طرف برابر خواهد داشت و به نظر می رسد
استاتیک تر اما هماهنگ تر هم باشد؟
تعادل در مورد ارزیابی وزن بصری صحنه شماست و به سادگی می توان فهمید که در سمت چپ یا راست بیشتر وجود دارد یا
خیر. من عموماً می خواهم مناظر من تا حد ممکن متعادل باشد ، بدون اینكه احساس واقعی آنها در حال چرخیدن باشد. با این
حال ، من دیده ام که برخی از عکاسان مستند و حتی عکاسان طبیعت قصد عدم تعادل شدید دارند تا عکس را "لبه" جلوه دهد.
از نظر من ، این اولین عنصر ترکیب است که شما باید یاد بگیرید و در مورد هر عکس فکر کنید ، هر چه مرطوب تر انتخاب کنید
برای گرفتن تعادل یا عدم تعادل در یک تصویر مشخص بروید. به نظر من عکاسانی که به تعادل و سادگی تسلط دارند ، از قبل
اصول ترکیب را درک می کنند ، زیرا می دانند چه چیزی به نظر می رسد هماهنگ (تعادل) ، چه چیزی به نظر می رسد تنش
(عدم تعادل) و چگونگی رسیدن به آنجا (ساده کردن قاب). مقاله مفصل تر ما را در این باره بخوانید .
6. به لبه ها توجه کنید
لبه های یک عکس به اندازه مرکز مهم هستند. از بعضی جهات ، آنها مهم تر هستند؛ یک حواس پرتی کوچک در نزدیکی لبه قاب
شما تأثیر به مراتب بیشتر از همان حواس پرتی نزدیک مرکز دارد. دلیلی وجود دارد که رنگ آمیزی - تاریک کردن لبه ها و گوشه
های عکس - بسیار پرطرفدار است ، زیرا عملا سایر قاب ها را بدون اینکه غیر طبیعی به نظر برسد ، برجسته می کند (تا زمانی
که بیش از حد از آن استفاده نکنید).
این بدان معنا نیست که عکس شما همیشه در گوشه ها تاریک و خالی باشد. این همیشه ممکن نیست ، چه رسد به مطلوب.
اما شما باید حداقل در هنگام آهنگسازی به لبه های عکس خود فکر کنید.
موضوعات خود را از لبه های دور دور نگه دارید ، مگر اینکه هدف شما ایجاد یک ترکیب غیرمعمول باشد. سعی کنید مرزهای یک
عکس را با روشی دقیق و متفکرانه قطع کنید. و در صورت پردازش پس از برداشتن ، تیره شدن ، عدم از بین رفتن یا کلون کردن
حواس پرتی در امتداد لبه های ترکیب اگر به تصویر شما آسیب برساند.
هیچ ماده مهمی در مقابل لبه قاب قرار نمی گیرد و موضوع اصلی من (بز کوه) فضای زیادی برای خود دارد .
7. از کنتراست و رنگ کنتراست استفاده کنید
دوگانگی عاطفی مهم دیگر در ترکیب - در امتداد همان خطوط تعادل و عدم تعادل - بالا در مقابل تضاد کم است.
عکس هایی که دارای کنتراست بالا هستند ، چشم را به خود جلب می کنند و حس شدت و قدرت را به شما منتقل می کنند.
از طرف دیگر ، تصاویر با کنتراست پایین ظریف تر و مطیع تر هستند ، اما همچنین کیفیت مطلوبی از نظر آنها دارند. هیچ نوع
عکس بهتر از دیگری نیست ، اما هر دو پیام متفاوتی ارسال می کنند ، بنابراین مهم است که این تصمیم را در خدمت دید شما
برای تصویر بگیرید.
مادو مقاله مفصلی درباره کنتراست نوشت ، اما بزرگترین مرحله پیشگویی این است که انواع مختلفی از کنتراست وجود دارد.
اگرچه تصویر کلاسیک با کنتراست بالا دارای نکات برجسته و سایه های عمیق است ، می توانید به همان اندازه با کنتراست
رنگ چشم را جذب کنید - دو رنگ متضاد را در کنار یکدیگر قرار دهید. احساسات مشابه اعمال می شود.
بنابراین ، در این زمینه صحنه ها و نور را با کنتراست جستجو کنید که متناسب با پیام عاطفی شما باشد. و در مرحله بعد از تولید
، کنتراست (بصورت محلی یا جهانی) را اضافه یا کاهش دهید تا بیشتر احساسات عکس خود را اصلاح کنید.
ادامه دارد...
به زودی در پست بعدی با ادامه نکات در مورد ترکیب برای بهبود عکاسی همراه شما خواهیم بود.
خواننده گرامی، مقاله «15 نکته در مورد ترکیب برای بهبود عکاسی (بخش دوم)» را نیز مطالعه کنید.