15 نکته در مورد ترکیب برای بهبود عکاسی (بخش دوم)
8. بدانید که چگونه چشم را بکشید
کنتراست بالا تنها ویژگی عکس نیست که چشم بیننده را به خود جلب کند. ما به هر چیزی که در دنیای واقعی توجه ما را به
خود جلب کرده است ، جذب می شویم: اشیاء روشن ، رنگ های زنده ، چهره افراد ، اشکال جالب ، اشیاء غیرمعمول ، بافت
قوی ، الگوهای جالب و غیره.
این اطلاعات بسیار مفیدی است که می توانید هنگام تهیه یک عکس بدانید. از یک طرف ، به تعادل کمک می کند - شما می
توانید موضوع اصلی خود را به سادگی با یک جسم روشن در طرف دیگر عکس تعادل برقرار کنید ، زیرا هر دو ممکن است از لحاظ
وزن بینایی مشابهی داشته باشند. اما فراتر از آن ، اگر می دانید چطور چشم بیننده را جلب کنید ، می توانید برای تأکید بر
عناصر مهم و از مواردی که به پیام شما آسیب می رساند ، یک عکس را پردازش کنید. اینجاست که ویرایشهای کلاسیک " گول
زدن و سوزاندن " به مرحله اجرا در می آید.
9- به سازه ساختار دهید
هر عکس ساختار آن را دارد - سازمانی در پشت صحنه. این در واقع مسیری است که یک بیننده از طریق آن عکس را طی می
کند ، البته مطمئناً نمی توان دقیقاً چگونگی چشمان کسی را از طریق تصویری پیش بینی کرد.
همیشه جالب به نظرم می رسد که می توانید بیشتر عکس ها را به تعداد معدود خط و شکل بکشید ، اما هنوز هم بیشتر
احساسات تصویر اصلی را حفظ می کنید. به این دلیل است که احساسات یک عکس اساساً با ساختار آن گره خورده است ،
شاید بیش از آنچه که ما آگاهانه متوجه هستیم.
بنابراین ، در زمینه ، کمی به ساختار یک عکس فکر کنید. عناصر ترکیب خود را طوری مرتب کنید که گویی اشکال انتزاعی
هستند که بر روی بوم قرار می گیرند ، نه صرفاً موضوعات تحت اللفظی. و در مرحله پس از پردازش ، ساختار عکس را از طریق
تنظیمات جهانی و محلی در صورت لزوم تقویت کنید.
10. مراقب الگوهای باشید
الگوهای تکراری در یک عکس باعث می شود که ترکیب شما بهم پیوسته و عمدی احساس شود ، گویی که عکاس به دلایلی
از یک تصویر خاص استفاده کرده است. اما این تنها نوع الگوی در عکاسی نیست. چرخه هایی که در دنیای واقعی اتفاق می
افتد ، بسیار مهم هستند - شاید بیش از این - که چرخه های خود را با منظم قابل ملاحظه ای تکرار می کنند.
چند سال پیش ، هنگام گرفتن عکس از یک تالاب یخبندان در ایسلند ، یک قطب شمال قطب شمال مقابل کوه یخ کامل پرواز
کرد. من دوربین خود را برای عکاسی منظره تنظیم کرده بودم ، نه حیوانات وحشی ، بنابراین عکس را از دست دادم. اما پانزده
دقیقه بعد ، با همان نقطه پرواز کرد ، و من شروع کردم به فکر کردن که در محافل جریان دارد. تنظیمات دوربینم را تغییر دادم و
منتظر ماندم ، و مطمئناً ، آنچه معتقدم دقیقاً همان پرنده ای است که برای سومین بار پرواز می کند ، و عکسی را که در ذهن
داشتم ضبط کردم.
بنابراین ، به دنبال الگوهای باشید - نه فقط تکرار بصری که در یک عکس ظاهر می شود ، بلکه الگوهای و چرخه ها در طبیعت نیز
وجود دارد. اگر شاتی را که می خواستید از دست می دهید ، احتمالاً خوب است که یک صحنه مشابه در نهایت دوباره ظاهر
شود.
11. سه پایه را با ترکیب خود مطابقت دهید
ساده ترین راه برای استفاده از سه پایه ، تنظیم آن در ارتفاع کامل ، سپس وصل کردن دوربین و شروع به ساخت آن است. اما
در صورت پیش فرض این روش می تواند کاملاً مضر باشد.
از یک طرف ، بهترین زمان ممکن بهترین عکس ممکن چطور با یک سه پایه سطح چشم مطابقت دارد؟ شاید برای برخی از
تصاویر - مانند مناظر دوردست یا حیوانات وحشی در آسمان - واقعاً تفاوت ایجاد نکند. اما در بسیاری موارد دیگر ، بهترین آهنگ ها
بسیار کمتری از سطح زمین دارند. این می تواند حیات وحش در سطح چشم با موضوع شما باشد ، مناظر با پیش زمینه
چشمگیر ، عکاسی خیابانی برای گرفتن بازتاب در یک گودال و غیره.
دوم ، قبل از اینکه سه پایه خود را در یک مکان معین تنظیم کنید ، باید دلیل مناسب برای انتخاب آنجا داشته باشید تا جای
دیگری. قبل از قرار گرفتن دوربین در سه پایه ، ترکیب باید به خوبی آغاز شود. در غیر این صورت ، ممکن است خودتان را به جای
کیفیت ، به یک قاب خارج از راحتی لنگر بزنید.
بجای موضوع راه بروید ، ارتفاعات مختلف را امتحان کنید ، دوربین را شیب دهید ، لنزها را تغییر دهید ، آهنگسازی کنید - و تنها
در این صورت سه پایه خود را با ترکیب خود مطابقت دهید.
12. حرکت را ادامه دهید
در امتداد همان ردیف نکته قبلی ، لازم است به یاد داشته باشید که عکاسی یک ورزش تماشاگر نیست. بعضی اوقات ، تقریباً
باید در صحنه مقابل با صحنه مبارزه کنید تا بهترین ترکیب را از دست بدهید. شما باید حرکت کنید ، قدم بزنید یا به جای خود فرار
کنید ، زوایای مختلف را امتحان کنید و بندرت ساکت باشید.
به همان اندازه که صدای ایستاده شدن در کنار سه پایه را به عنوان خورشید دوست دارم ، نوشیدن یک نوشیدنی گرم و لذت
بردن از جو ، این به ندرت است که اتفاق می افتد. درعوض ، با تغییر نور ، مانند یک دیوانه گرگ می خورم ، از یک نقطه پرش به
نقطه دیگر می پرسم. حتی در مشرف به مکان هایی که در وهله اول مکان زیادی وجود ندارد ، من هنوز هر زمان جرقه ای از
الهام به لنزها و آهنگ ها تغییر می دهم.
برخی از استثنا ها در مواردی است که شما می توانید در سنین طولانی در یک حیوانات وحشی نابینا یا در گوشه ای از خیابان
منتظر بمانید تا لحظه مناسبی را بدست آورید یا صحنه استودیوی تبلت را با دقت تنظیم کنید. در این موارد ، ممکن است زیاد
حرکت نکنید ، اما قطعاً هنوز هم تلاش می کنید تا یک عکس خوب بگیرید.
13. به افراد خود فضای تنفس بدهید
هنگامی که در حال تهیه یک عکس هستید ، اغلب به شما کمک می کند تا فضای تنفس را به سوژه خود ببخشید - خیلی
نزدیک سوژه ها را قرار ندهید ، و به خصوص عدم عبور از موضوع اصلی با موردی که اهمیت چندانی ندارد.
به عنوان مثال ، اگر از مسافت یک کوه عکاسی می کنید ، وقت خود را برای حرکت در اطراف و تغییر ترکیب دهید تا قله توسط
یک درخت در نزدیکی پوشانده نشود. مثلاً اگر عکسی از پرندگان را عکاسی کنید ، همین اتفاق می افتد. شما نمی خواهید آنها
از یکدیگر عبور کنند و حواس پرتی شوند.
تنفس کردن فضای به تنهایی برای تضمین ترکیب خوب کافی نیست. اما هنوز هم مهم است؛ فضای مورد نظر خود را به سوژه
های خود اختصاص دهید ، یا پیام شما ممکن است از بین برود و گنگ شود.
14- احساسات عکس را متحد کنید
بسیاری از نکات تاکنون درباره موضوع احساسات مانند تعادل ، نور ، رنگ و ساختار رقصیده اند. همه این عناصر ، در میان بسیاری
دیگر ، بخشی از آن فرآیند تصمیم گیری است که شما برای هر تصویر تمرین می کنید. اگر بتوانید آن را بسازید تا همه این عناصر
به طور همزمان کار کنند ، هرکدام در خدمت یک پیام عاطفی مفرد هستند ، عکس شما در بسیاری از سطوح مختلف موفق
خواهد بود.
منظورم این است که با متحد کردن احساسات عکس. اگر نور در یک عکس نرم و ملایم است ، اما سوژه شما مبهم و خشن
است ، پیام عاطفی تصویر نامشخص است. اگر ترکیب شما پویا و عدم تعادل باشد و ساختار عکس یک سری از خطوط فشرده
است ، آیا موضوع شما روحیه مشابهی را منتقل می کند؟ یا ترکیب شما به طور تصادفی مثل این است؟
هر تصمیمی که می گیرید این فرصتی است که می توانید پیام عاطفی عکس را در جهت مورد نظر خود بکشید. شلوغ یا خالی.
روشن یا تاریک؛ کنتراست کم یا زیاد؛ تار یا تیز - و غیره. نکته اصلی این است که این تصمیمات را عمدا و عمدا اتخاذ کنیم. هرچه
انتخاب های بیشتری نسبت به اتفاق داشته باشید می توانید آگاهانه عمل کنید ، بهتر است.
15. ترکیب خود را اصلاح کنید
آخرین و از مهمترین نکات موجود در این لیست ، تصحیح ترکیب خود هنگام عکس گرفتن است. با صحنه کار کنید چند نمونه از
عکس بگیرید و ببینید که چگونه به نظر می رسند ، آنها را با انتقادی تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی مؤثر است و چه
چیزی ندارد. پیام عاطفی - بینایی - را در سر خود ، در مقابل تصویر در پشت صفحه دوربین خود مقایسه کنید. تفاوت آنها چگونه
است؟
سبک تصویربرداری هر کس با اصلاح همان ترکیب خوب کار نمی کند. برخی از افراد خودجوش بودن و تصمیمات عاطفی را به
موقع ترجیح می دهند. این یک رویکرد به همان اندازه عادلانه است ، اگرچه حتی در این صورت معتقدم که عکاسان از تصفیه ایده
در ذهن خود و هدفی که در ذهن دارند استفاده می کنند. ما همچنین یک مقاله دیگر داشته فرایند های تصفیه اگر شما می
خواهید نمونه های بتن از چگونگی این کار در این زمینه.
با این وجود ، در پایان روز ، پیشرفت واقعی این است که همیشه جایی برای بهبود وجود دارد. نه تنها در یک عکس واحد - در
ترکیب بندی و مهارت های تجسم کلی شما نیز. هیچ کس در آنجا ترکیبی "حل" نکرده است ، و سبک شخصی زیادی نیز وجود
دارد ، بنابراین یافتن یک نقطه پایانی در اینجا هدف اصلی نیست. بزرگترین توصیه ای که می توانم به شما ارائه دهم این است
که فقط در طول راه عکس گرفتن باشید.
خواننده گرامی، مقاله «15 نکته در مورد ترکیب برای بهبود عکاسی (بخش اول)» را نیز مطالعه کنید.