سبد خرید 0

5 عنصر ترکیب در عکاسی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 28 آذر 1398 در ساعت 20 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

5 عنصر ترکیب در عکاسی


بعضی اوقات ، کمک می کند تا از بحث های گسترده تر در مورد خلاقیت قدمی برداریم تا به عناصر واقعاً اساسی ترکیب

بپردازیم. اگرچه به طور کلی عناصر بی شماری از ترکیب در هنر وجود دارد ، اما این مقاله ده مهمترین ویژگی مخصوص عکاسی

را شامل می شود - بخش های مهم تقریباً هر عکسی که عکس می گیرید. آنها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: اشیاء و

روابط آنها. اینها چیزی کمتر از بناهای خلاقیت نیست.


اشیاء

شش عنصر اول ترکیب ، انواع مختلفی از اشیاء است که ممکن است در یک عکس پیدا کنید ، از ساده تا پیچیده. این عناصر به

یک عکس دیگر یا به مرزهای ترکیب شما بستگی ندارند. هر شیء در عکس شما این خصوصیات را تا حدی به نمایش می گذارد

، گاهی اوقات به وضوح و گاه پنهان.

 

1. امتیازات

ساده ترین عنصر ترکیب یک نکته است.

امتیازات کمی فریبنده است. از نظر ریاضی ، ابعاد صفر دارند. از نظر عکاسی ، ما کمی ملایم تر هستیم. یک نکته فقط یک

منطقه کوچک از علاقه به یک عکس یا تقاطع بین مناطق مورد علاقه است.

ستارگان موجود در آسمان در یک عکس "نقاط" هستند ، و همینطور یک نور خارج از فوکوس در پس زمینه. همین مسئله در مورد

محلی که دو کوه با یکدیگر ملاقات می کنند ، صدق می کند و تلاقی را ایجاد می کند که به چشم بیننده می رسد.

در عکاسی نکاتی مهم است زیرا آنها یکی از اساسی ترین راهها برای جلب توجه ما هستند - برای افزودن علاقه به یک منطقه

خاص.

البته اوج تپه شن و ماسه است - نقطه. جاذبه ای برای آن دارد. چشم ما خطوط شیب را دنبال می کند و در همان نقطه به پایان

می رسد.

اگر درونی کردید که این نقاط می توانند چشم بیننده را به خود جلب کنند و توجه شما را به خود جلب کنند ، به احتمال زیاد می

دانید که چرا در عکاسی اینقدر مهم هستند. آنها به ساختاری عکس کمک می کنند. اما این فکر را برای یک دقیقه نگه دارید و

بعداً برای بخش "روابط" به آن بازگردید. در حال حاضر ، من عنصر ساده بعدی از ترکیب: خطوط.

 

2. خطوط

بر خلاف نقاط ، که توجه بیننده را به خود جلب می کند ، خطوط بیشتر به مسیری می روند که بیننده دنبال کند. یا ، آنها یک مرز

هستند: به عنوان مثال ، تقسیم آسمان و زمین.

مانند نقاط ، خطوط در عکاسی به طور دقیق به عنوان خط در هندسه تعریف نمی شوند. از نظر عکاسی ، هر چیزی که دو

قسمت از یک عکس را به هم متصل کرده یا در ترکیب شما بکشید ، یک خط است. به عنوان مثال شامل یک جاده خمیده یا یک

کوه پشته کوهستانی. حتی لبه فازی و به آرامی تعریف شده از یک ابر معمولاً یک خط است.

خطوط همچنین یک عملکرد مهم در ارتباط دو عنصر مختلف عکس شما را ارائه می دهند. آنها می توانند ساختار تصویری ارائه

دهند ، که این یک بخش اساسی در ایجاد یک تصویر احساس عمدی و عمدی است. مسیری که از پیش زمینه به پیش زمینه

منتهی می شود ، راهی برای ایجاد ارتباط تصویر دارد.

بعضی اوقات ، خطوط در یک عکس خیالی هستند ، اما هنوز هم وجود دارند. تصور کنید یک پرتره از کودکی که به یک کامیون

اسباب بازی نگاه می کند. فضای بین کودک و کامیون ممکن است "خالی" باشد ، اما بیننده می داند که به هر حال مهم است.

یک خط وجود دارد - ارتباطی بین دو عنصر عکس که هر کدام را تحت تأثیر قرار می دهد.


خطوط به اندازه نقاط وزن ندارند. در عوض ، آنها نقاط را به هم وصل می کنند ، یا آنها را تقسیم می کنند ، یا چشم بیننده را به

سمت مورد نظرشان راهنمایی می کنند. این امر آنها را به برخی از مهمترین عناصر ترکیب تبدیل می کند.


3. شکل

اکنون ، ما از عناصر ساده ترکیب به پیچیده حرکت می کنیم. اشکال می تواند هر چیزی باشد ، از ماه هلال گرفته تا شکل صورت

خندان. هر نوع شکل تأثیر عاطفی خود را بر روی یک عکس دارد و تعمیم آن غیرممکن است. یک دایره ممکن است صلح آمیز

باشد ، یک قلب برانگیز ، مثلث پویا و غیره - اما تنها چیزی که باید در مورد هر شکل گفته شود این است که آنها قدرت جلب

توجه ما را دارند.

بعضی اوقات ، اشکال فقط خود شیء هستند. اگر از خورشید عکاسی می کنید ، شکل دایره ای ایجاد می کند. سایر مواقع ،

شکل ها مفهومی تر هستند ، مانند ابر خمیده ای بر فراز دره خمیده که به کل عکس یک ترکیب دایره ای می بخشد. هر دو نوع

اشکال مهم هستند. اولین مورد توجه را به خود جلب می کند. دوم ساختار خود را به عکس می دهد.

در عکاسی ، اشکال ظاهری یا انتزاعی را در شکل خود در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که آنها در جلب توجه ما بسیار

قدرتمند هستند - به خصوص اشکال ساده ، و همچنین انسان و حیوانات. عکس های خود را بر این اساس تنظیم کنید.


4- بافت

بافت یک شیء در تعیین تأثیر عاطفی آن و همچنین میزان توجه به آن نقش مهمی دارد.

هنگام عکس گرفتن از سنگریزه های صاف و غبار از قرار گرفتن در معرض طولانی از دریا ، چه حالتی را به خود می گیرید؟ چه در

مورد کوه های ناهموار ، خشن و در نور زیاد با کنتراست؟

بعضی اوقات ، بافت ها ممکن است موضوع عکس شما باشند ، مانند الگوهای موجود در ماسه یا موج های آب. با این وجود ،

اغلب اوقات ، بافت عناصر جداگانه ای از یک عکس بزرگتر است - یا ابعادی به موضوع شما می بخشد یا فضاهای بین سوژه ها

را پر می کند.

مناطقی که بافت بیشتری دارند ، توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. گاهی اوقات ، بافت بیش از حد در مناطق "بی

اهمیت" یک عکس می تواند منحرف شود ، و باعث می شود عکس کلی بسیار پیچیده به نظر برسد. در موارد دیگر ، بافت به

ابعاد حیاتی مانند پر کردن شکل یک منظره کوه ، به موضوع شما حساس می کند.


5. رنگ

به غیر از عکس سیاه و سفید - انتخاب خلاقانه خود - رنگ تفاوت زیادی در ترکیب یک عکس و همچنین خلق و خوی ایجاد می

کند.

هر رنگ احساسات خود را به عکاسی می کشاند ، موضوعی که می تواند خیلی بیشتر از فضای کوچک در اینجا پر کند. با این

وجود ، مهمترین وجه تمایزی که باید در حال حاضر بدانید تفاوت رنگهای گرم و خنک است .

رنگهای گرم قرمز ، نارنجی و زرد هستند. آنها فعال هستند ، به جلوی یک تصویر می پرند و حرکت و هیجان بیشتری را منتقل

می کنند. منظورم این نیست که آنها به صورت استعاری به جبهه می روند. اگر نقطه قرمز رنگ روشن را در بابر یک پس زمینه

آبی روشن قرار دهید ، بسیاری از افراد واقعاً نقطه قرمز را نزدیکتر به بیننده می بینند و تقریباً سایه ای از پشت آن می گذارند.

بنابراین ، رنگهای خنک برعکس است: سبز ، آبی و بنفش. اینها رنگ های آرام تر و کمی لطیف تر به ماهیت آنها است. به طور

خاص آبی و سبز رایج ترین رنگ هایی هستند که در طبیعت یافت می شوند. یک آسمان آبی یا یک فضای سبز یک پیام آرام

بخش و آرامش بخش را منتقل می کند. اما رنگ های خنک همچنین در محیط های کم نور ، حتی سایه ها در یک روز آفتابی

ظاهر می شوند ، بنابراین برای آنها حس تاریکی دارند - یکی از مواردی که به عنوان مثال می تواند در عکس های طوفان بسیار

قدرتمند باشد.

هنگام تهیه عکس های خود ، رنگ های موجود در آن را بشناسید و سعی کنید از نقاط قوت آنها به نفع خود استفاده کنید. اغلب

، جفت شدن یک رنگ گرم با یک رنگ خنک ، یک کنتراست جالب ایجاد می کند و به یک تصویر چشم نواز منجر می شود. به طور

مشابه ، عکس هایی با فقط یک یا دو رنگ غالب یک پیام بسیار یکپارچه ارائه می دهند - پیامی که در صورت ایجاد دقت می

تواند بسیار موفق باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()