8 نکته برای بهبود عکاسی از حیات وحش پارت اول
از زمانی که فناوری دیجیتال SLR به راحتی قابل دسترسی تر شده است ، تعداد بیشتری از افراد به علاقه مندان به عکاسی تبدیل شده اند ، و علاقه مندان به عکاسی بیشتر و بیشتر شروع به جابجایی در ژانرهایی می کنند که قبلاً فقط برای معدودی انتخاب شده ... رزرو شده است. به نظر می رسد که این زمینه ، در رابطه با عکاسی Landscape ، واقعاً در این چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است ... حداقل به آن مربوط است به میزان افرادی که آنها را به عنوان سرگرمی جدی یا متخصصان جوانی تمرین می کنند.
در مقاله امروز ، من سعی خواهم کرد تا برخی از نکات یا توصیه های کاربردی را برای بهبود عکاسی از حیات وحش برای شما ارائه دهم. ممکن است برخی از آنها مانند عقل سلیم به نظر برسند ، و احتمالاً شما در جای دیگر لیستی مشابه "چگونه به" را خوانده اید ، اما به یاد داشته باشید که عقل سلیم در همه این روزها چندان رایج نیست و هرکس همه چیزهای خاص خود را دارد. مشابه آنها ممکن است باشد. من فکر می کنم چند نکته را پوشش خواهم داد که فقط مبتنی بر مهارت فنی ناب نیستند - عکاسی به هر حال یک شکل هنری است ، و گاهی اوقات ما باید آزاد شویم تا تصویری را که در ذهن خود داریم به جای اینکه چوب بزنیم ، کنار بگذاریم. به کنوانسیون ها و هنجارها.
1. چرخ دنده خود را بشناسید
این به نظر می رسد بزرگترین کلیشه؟ ... اما می دانید که این درست است. لحظات واقعاً عالی در عکاسی از حیوانات وحشی به طور متوسط (براساس تجربه من) بین 5 تا 20 ثانیه طول می کشد. اگر ذاتاً با تنظیمات دوربین خود و یا توانایی های لنز انتخابی خود آشنا نیستید ، آن را از دست خواهید داد و یا تصاویری را که می توانید برای ضبط بکشید ، منفجر می کنید.
بدانید حداقل سرعت شاتر در چه حدی می توانید با دوربین کمبو / لنز خود یک تصویر تیز بدست آورید.
حاشیه های اضافی را که تثبیت داخل دوربین یا لنز در اختیار شما قرار می دهد ، بشناسید.
بدانید که چگونه به سرعت بین نقاط تمرکز یا حالت های فوکوس جابجا شوید.
بدانید که چقدر بالا می توانید تنظیمات ISO دوربین خود را فشار داده و هنوز هم به نتایج قابل قبولی برسید ...
به طور کلی ، می خواهم بگویم شما باید بدون در نظر گرفتن چشم از منظره یاب ، اگر نه همه ، از تنظیمات لازم در تنظیمات قرار گرفتن در معرض / فوکوس خود استفاده کنید. عملی که بین یوزپلنگ ها در تصویر زیر مشاهده می کنید ، همه 10 ثانیه طول کشید ، حتی اگر بیش از یک ساعت با آنها بنشینیم.
2. موضوع خود را بشناسید
می رود بدون گفتن ، درست است؟ از آنجا که بخش اعظم عکاسی از حیات وحش مبتنی بر ضبط لحظات زودگذر تاریخ طبیعی است (بخوانید: نکات جالب یا رفتار ) ، به شما پرداخت می کند تا بتواند رفتار سوژه شما را از قبل پیش بینی کند. با توجه به اینكه ، همه گونه ها به اندازه ی بعدی قابل پیش بینی نیستند ، اما الگوهای رفتاری وجود دارد كه در هر گونه جانوران نقش بسته است. دانستن موضوع شما می تواند بین آماده بودن و آمادگی برای گرفتن آن " لحظه طلایی " و تماشای آن در پرواز توسط شما در عذاب تفاوت ایجاد کند. تنها یک راه برای آشنایی با حیوانات وحشی وجود دارد ... وقت خود را با آنها سپری کنید. اگر شخصی که مشاهده می کنید یا از او عکس می گیرید ، کالای تحویل نمی دهد ، فقط چند دقیقه در اطراف خود حل نکنید و به دنبال موضوع بعدی بگردید. با آنها بنشینید. مراقب آنها باش. صبر کن. این نیز به هم پیوند می خوردصبر و شکیبایی ، که بعداً با جزئیات بیشتری در موردش بحث خواهم کرد. تصویر زیر با دانستن اینکه چه چیزی Roller-Breasted Roller قصد دارد ناهار ملخ خود را انجام دهد ، آماده می شود.
3. "قوانین" را بشناسید | "قوانین" را حذف کنید
برخی قوانین نانوشته وجود دارد که پایه و اساس عکاسی خوب را تشکیل می دهد - صرف نظر از ژانر. و البته پس از آن "قوانین" خاصی وجود دارد که کاربرد آنها بیشتر در ژانر عکاسی از حیات وحش است. درک درست قرار گرفتن در معرض و استفاده از هیستوگرام ، به عنوان مثال ... و ترکیب مناسب با استفاده از یک راهنما مانند " قانون سوم " ، همه جنبه های مهم برای بدست آوردن در ناخودآگاه خود و در توانایی شما در ثبت سریع فوریت های مناسب آن لحظه است.
در این ژانر چیز زیادی در مورد تماس چشمی با موضوع ایجاد می شود ، زیرا این " زندگی " به تصویر می دهد. در مورد عکاسی پرندگان (پرندگان) ، این قدم قدم برداشته می شود به این معنی که "زاویه سر" در رابطه با سنسور تصویربرداری دوربین باید حداقل عمود بر آن باشد ، اما در حالت ایده آل چند درجه به سمت سنسور چرخیده است. (و بدیهی است که به طرف بیننده تبدیل می شود که در نهایت می تواند تصویر گرفته شده توسط سنسور را مشاهده کند).
4. کار نور
اولین توصیه ای که من هنگام عکاسی از یک عکاس حرفه ای از حیات وحش کردم این است که به ساعت های نور طلایی بچسبید. این بدان معنی است که صبح زود از خواب برخیزید و قبل از طلوع آفتاب در میدان حضور داشته باشید و بعد از ظهر بیرون بروید تا از آخرین ساعت های آفتاب نهایت استفاده را ببرید. نور در طول روز (عمدتا بین ساعت 11 تا 16 و حداقل ساعت جایی که من در آن زندگی می کنم) به طور کلی خشن است و تصاویری از آن قسمت مورد نیاز خود را از بین می برد. استثناء یک روز باران است ، وقتی ابرها مانند یک جعبه نرم نرم کار می کنند تا نور را به طور مساوی فیلتر کنند. در روزهایی مثل این که من تمام روز شلیک می کنم تا زمانی که افراد مایل هستند.
از آنجا که عکاسی همه چیز در مورد نقاشی با نور است ، شما باید بدانید که چگونه از نور به بهترین مزیت خود در عکاسی از حیات وحش نیز استفاده کنید. غالباً خودمان را در موقعیتی قرار می دهیم که نور ایده آل نباشد ، یا ، بهشتی نباشد ، نور شیرین اما از جهت اشتباه است ... و همچنین ما همیشه در موقعیتی نیستیم که بتوانیم به مکان بهتری حرکت کنیم. خبر خوب این است که نور از جهت اشتباه می تواند خلق و خوی زیادی را به یک تصویر اضافه کند. تیراندازی به نور برای خاموش کردن کار دشواری است ، اما اگر به نوک شماره 1 ( Gear خود را بشناسید ) می توانید تصاویر بسیار جالب از موقعیت کمتری نسبت به ایده آل بگیرید. تصویر زیر یکی از چنین عکس هایی است.
8 نکته برای بهبود عکاسی از حیات وحش پارت دوم