8 نکته برای بهبود عکاسی از حیات وحش پارت دوم
از زمانی که فناوری دیجیتال SLR به راحتی قابل دسترسی تر شده است ، تعداد بیشتری از افراد به علاقه مندان به عکاسی تبدیل شده اند ، و علاقه مندان به عکاسی بیشتر و بیشتر شروع به جابجایی در ژانرهایی می کنند که قبلاً فقط برای معدودی انتخاب شده ... رزرو شده است. به نظر می رسد که این زمینه ، در رابطه با عکاسی Landscape ، واقعاً در این چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است ... حداقل به آن مربوط است به میزان افرادی که آنها را به عنوان سرگرمی جدی یا متخصصان جوانی تمرین می کنند.
در مقاله امروز ، من سعی خواهم کرد تا برخی از نکات یا توصیه های کاربردی را برای بهبود عکاسی از حیات وحش برای شما ارائه دهم. ممکن است برخی از آنها مانند عقل سلیم به نظر برسند ، و احتمالاً شما در جای دیگر لیستی مشابه "چگونه به" را خوانده اید ، اما به یاد داشته باشید که عقل سلیم در همه این روزها چندان رایج نیست و هرکس همه چیزهای خاص خود را دارد. مشابه آنها ممکن است باشد. من فکر می کنم چند نکته را پوشش خواهم داد که فقط مبتنی بر مهارت فنی ناب نیستند - عکاسی به هر حال یک شکل هنری است ، و گاهی اوقات ما باید آزاد شویم تا تصویری را که در ذهن خود داریم به جای اینکه چوب بزنیم ، کنار بگذاریم. به کنوانسیون ها و هنجارها.
5. WIDER SHOOT | بستن کفش
بسیاری از عکاسان حیوانات وحشی بر روی آنچه من " دفع فاصله کانونی " می نامند ، تثبیت می شوند ، جایی که وسواس داشتن طولانی ترین / بزرگترین لنز ممکن است. در حال حاضر من می دانم که این به مکان وابسته است زیرا ممکن است شما فقط به تعداد 600 میلی متر فقط برای گرفتن هرگونه شلیک در برخی از فضاهای گسترده باز نیاز دارید ، اما موضوعی که می خواهم به آن بپردازم بیشتر مربوط به وسواس ما است تا هرچه بیشتر ممکن باشد به حیوانات و آنها را کاملاً از محیط خود جدا می کنند. نتیجه اغلب تصویری است که به نظر می رسد می تواند از یک موضوع اسیر در یک مکان کنترل شده ، با یک پس زمینه صاف عالی و بدون تصور از محیط واقعی که در آن می یابد ، گرفته شود.
طرف شلیک به عکاسی وسیع تر - شما آن را حدس زده اید - نزدیک به تیراندازی ... و منظور من واقعاً CLOSER است . مطلع در خود چهره نزدیک (با حرکت و موقعیت خود را یا با تغییر فاصله کانونی موثر با استفاده از یک لنز دیگر با مبدل تله اختیاری) برای ایجاد مطالعات مختلف و جالب از حیوانات / پرندگان به شما عکس. این همچنین به شما کمک می کند تا از نظر تنظیمات ترکیبی انتزاعی تر فکر کنید. به عنوان مثال به این عکس از کیپ بوفالو نگاه کنید.
6. مساله
هیچ توضیحی پیچیده واقعی درباره این مورد لازم نیست. در عکاسی از حیات وحش - یکی از شرکتهاست ، و دو نفر غالباً جمعیت زیادی هستند ، به خصوص هنگامی که غذا یا پناهگاه در آن دخیل است. اگر دیدگاه خوبی از بیش از یک عضو یک گونه دارید - مدتی بمانید! به تصاویر زیر نگاه کنید. اول از همه - یک قاشق جداگانه آفریقایی ، با توجه به مشاغل خود در هر کجا ، خوشحال است. یک قاشق دیگر را به مخلوط پرتاب کنید و شما دستورالعمل تعامل مناسب را دارید.
7. چگونه می توانید پایین بروید؟
این یک سوال کلاهبرداری نیست ، و همچنین فراخوانی برای " سریع و سریع بودن " و انجام این کارها نیست. نقطه نظرات یک عکس از حیوانات وحشی تقریباً در مورد همه چیز است. نحوه نمایش موضوع خود می تواند همه تفاوت در جهان را ایجاد کند. به طور خلاصه - سعی کنید چشم انداز سطح چشم را بدست آورید (حتی اگر ممکن باشد). این باعث می شود بیننده تصویر شما درست به صحنه بیاید و آنها را با منظره جهان از منظر سوژه شما مقابله کند. بدیهی است که "سطح چشم" نسبی است (تقریباً همیشه نسبت به یک زرافه یک چشم انداز کمتری خواهید داشت) ، اما شما این ایده را می گیرید. همیشه محدودیت های محیط خود را در نظر داشته باشید. در بیشتر ذخایر آفریقای جنوبی مجاز به بیرون آمدن از وسایل نقلیه خود در این زمینه نیستید. این شما را به یک دیدگاه خاص محدود می کند.
برای تصاویر به این تصاویر نگاه کنید. اولین سگ نقاشی شده آفریقایی از بیننده بازی باز عکس گرفته شد. نتیجه یک شلیک تا حدودی مبهم است - چیز خاصی از نظر من نیست. با این حال ، حالت دوم روی تخت من در یک بستر ماسه ای که در فاصله 20 متری از سگهای سگ قرار نداشت ، دراز کشیده شده روی شکم من گرفته شد و مرد آلفا مرا بررسی می کرد ... این منظر باعث می شود تصویر زنده شود.
8- محتواي فن آوري محتوا
این یکی جالب است. آیا محتوای عالی هر بار از نظر فنی از نظر فنی عالی است؟ ممکن است جایی که شما زندگی می کنید متفاوت باشد ، اما من این موضوع را به خصوص با تجربه سافاری آفریقا مرتبط می کنم. هر توریستی می خواهد " Big 5 " یا حداقل یک شیر را ببیند . اگر تا به حال در طول روز در اطراف شیرهای وحشی گذرانده اید ، می دانید که آنها در واقع مدلهای لرزان برای عکاسی هستند. آنها تا 20 ساعت در روز می خوابند. برعکس ، من از Impala فرصت های عکاسی بسیار خوبی داشته ام ، که رایج ترین منزویاتی هستند که شما در اینجا در بوته به پایین می آیید. توصیه من به عکاس باهوش این است که بدون توجه به گونه ها ، وقتی نور خوب است ، به دنبال فرصت های عالی باشید!
8 نکته برای بهبود عکاسی از حیات وحش پارت اول