سبد خرید 0

تعادل در عکاسی (بخش دوم)

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 3 بهمن 1398 در ساعت 23 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تعادل در عکاسی (بخش دوم)

 

7) عدم تعادل


در برخی از عکس ها - در واقع ، بسیاری از عکس ها - درجه عدم تعادل لازم است. برای داشتن صحنه و حرکت و تنش ،

ترکیب شما تقریباً مستلزم این است که صحنه کاملاً برابر نیست از یک طرف قاب به طرف دیگر. عکس زیر را به عنوان مثال

بگیرید:


در این قاب ، عکس بین هر دو نیمه ترکیب وزن به طور مساوی نیست. سمت چپ روشن تر و متضاد تر است ، به علاوه شامل

سوژه اصلی تصویر است. گفته می شود ، این قاب به قدری نابرابر نیست که پریشان کننده باشد ، و مطمئناً تا حدی آزار دهنده

یک بیننده نیست. تنش یک تصویر نامتوازن برای این عکس خاص بسیار مناسب است.

 

8) تعادل فریم های عمودی


در سطح ، ممکن است تعادل یک عکس عمودی بسیار دشوار به نظر نرسد - دقیقاً از همان تکنیک هایی که برای تصویر افقی

استفاده می کنید استفاده کنید ، و عکس متعادل خواهد شد.


با این حال ، ترکیبات عمودی به شما فاصله کمتری بین مرکز تصویر و لبه قاب می دهد. همانطور که در بالا بحث شد ، اشیاء

بسیار نزدیکتر از مرزهای بیرونی عکس هستند. با این حال ، در یک تصویر عمودی ، اشیاء که به سختی خارج از مرکز هستند در

حال نزدیک شدن به لبه قاب هستند. البته این امر تعادل را غیرممکن نمی کند - تصاویر عمودی غالباً به خوبی و همچنین به

صورت افقی کار می کنند - اما فریم های عمودی نیاز به مراقبت بیشتری در تعادل دارند.

البته ، تقارن هنوز هم کار می کند:


اما در موارد دیگر ، یک ترکیب عمودی به سادگی باید با اشیاء اصلی آن در نزدیکی مرکز تصویر تشکیل شود. در تصویر زیر ، سه

شی اصلی (پنجره ، نشانه بوودار و گشت و گذار) مثلثی را در وسط عکس تشکیل می دهند. شاید تصویر بیشتر به سمت چپ

سمت راست کشیده شده باشد ، اما به نظر می رسد که گشت و گذار به سمت راست حرکت می کند ، و به هر دو طرف

تقریباً یکسان وزن می دهد.


9) پانوراما


اگر در حال شات یک پانوراما هستید ، در سمت چپ ، تعادل یک قاب بسیار آسان است. به عنوان مثال ، تغییرهای کوچک در

موقعیت سمت چپ یک شیء تقریباً تأثیرگذار نیستند که در تصاویر عمودی باشد. به علاوه ، اجتناب از لبه های یک قاب پانوراما

آسان تر است ، به شما فضای بیشتری می دهد تا بتوانید ترکیب خود را تغییر دهید.

تصویر زیر نشان می دهد که تعادل بین دو جسم در یک پانوراما بسیار ساده است - پرنده دارای وزن تصویری مشابه با الگوهای

موج است و هر دو تقریباً با فاصله یکسان از مرکز قرار گرفته اند.


10) موضوعات کوچک


گاهی اوقات ، تعادل تصویر به اندازه نشان داده شده تصویر بستگی دارد ، زیرا جزئیات مهم (مواردی که ممکن است تعادل ترکیب

را تغییر دهند) در اندازه های کوچکتر قابل مشاهده نیستند. این ممکن است مانند یک مفهوم غیرمعمول به نظر برسد ، اما در

عمل معنی دارد.

از تصویر زیر به عنوان نمونه استفاده کنید. وقتی در یک اندازه کوچک ، شاید در تلفن نمایش داده شود ، دیدن پیچ صاعقه در

سمت چپ تصویر تا حدی دشوار است. بدون این پیچ روشنایی ، ابرهای موجود در تصویر ، وزن تصویر را به سمت راست تکیه

می دهند. اگرچه ، همانطور که هست ، تصویر نسبتاً متعادل به نظر می رسد - اما فقط وقتی بزرگ نمایش داده شود.

 

نمونه دیگر این اثر در عکس زیر است. من می خواستم یک تصویر منظره صلح آمیز با یک ترکیب خوب و متعادل ایجاد کنم ، اما

فهمیدم که این صحنه خاص برای توازن صحیح سخت است. باز هم ، در یک اندازه کوچک ، به نظر می رسد که این تصویر کمی

بیشتر به سمت راست سمت راست رسیده است ، اگرچه این جلوه ها ظریف تر از عکس فوق هستند. اما وقتی بزرگتر نمایش

داده شود ، مشخص می شود که آسمان بالای آبشار پر از ستارگان است و توجه بیننده را خیلی بیشتر به سمت چپ جلب می

کند.


تفاوت ها به همان اندازه که در این مثال ها وجود دارد آشکار نیست ، اما همیشه باید از تأثیر اندازه صفحه نمایش بر ترازوی

تصویر خود آگاه باشید.

 

11) پردازش پس از عمل


شاید بهترین راه برای اصلاح (یا برجسته کردن) عدم تعادل یک عکس ، استفاده از تنظیمات محلی در برنامه ای مانند Lightroom

باشد. این می تواند به سادگی تاریک کردن یک برجسته بسیار روشن یا شاید کاهش وضوح یک شیء باشد که بیش از حد

برجسته باشد. این همچنین می تواند با از بین بردن یک جسم به طور کامل ، با استفاده از قلم موی درمانی انجام شود. حتی

برداشت نیز در این دسته قرار می گیرد ، زیرا شما در تلاش برای تغییر تعادل ترکیب به دور قاب حرکت می کنید. روش هایی که

شما استفاده می کنید به مهارت های پس از پردازش شما و همچنین نوع عکاس شما بستگی دارد - به عنوان مثال ، عکاسان

رپورتاژ بعلت نگرانی های اخلاقی بعید است که از اشیاء استفاده کنند.

 

12) نتیجه گیری


اگر با آهنگ های خود دقیق باشید ، می توانید در اکثر صحنه ها میزان تعادل را کنترل کنید. و اگر صحنه ای پیدا کنید که به طور

موازنه قابل تعادل نباشد ، به طور کلی می توانید از پردازش پس از استفاده برای برجسته کردن جنبه های خاصی از قاب نسبت

به دیگران استفاده کنید.

درنهایت ، خواه تصمیم بگیرید که فریم خود را تعادل برقرار کنید یا نه ، مهم است که به صورت عمدی انجام شود. از خود در مورد

نوع تصویری که می خواهید بپرسید ، سپس در نظر بگیرید که چگونه تعادل (یا عدم تعادل) می تواند به شما در رسیدن به هدف

کمک کند. اگر ظریف هستید - به خصوص هنگام عدم تعادل - قادر خواهید بود آهنگ های قوی تر و عمدی تر بسازید ، که این امر

باعث افزایش کیفیت تصاویر شما می شود.


تعادل همه چیز در مورد تغییر احساسات در عکس شماست. این امر یکی از مهمترین ابزارهای موجود در ایجاد آهنگهای فوق

العاده را در اختیار شما قرار می دهد. متأسفانه ، تعداد بسیار زیادی از عکاسان - از جمله بسیاری از افراد بسیار با استعداد -

هنوز هم با آهنگسازی می جنگند ، زیرا بخشی از این موضوع به خصوص مشخص نیست. از این گذشته ، بیشتر تلاشها برای

توضیح ترکیب (مانند قانون سوم ، خطوط اصلی و غیره) تقریباً به اندازه کافی پیش نمی رود. به نظر نمی رسد که یک راه حل

کامل وجود داشته باشد ، اما واقعیت این است که می توانید خیلی عمیق تر از آنچه فکر می کنید غرق شوید.

 

پایان.

 

خوانندگان عزیز، موارد قبلی را در مقاله «تعادل در عکاسی (بخش اول)» مطالعه کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()