نیاز به یک قالب جهانی RAW
با وجود تعداد زیادی دوربین جدید در هر سال که امکان ضبط تصاویر با فرمت RAW با استفاده از سطوح مختلف فشرده سازی ،
نرخ های بیت و سایر داده های اختصاصی را فراهم می کند ، این نرم افزار بعد از پردازش سخت تر می شود تا از همه تغییرات
پیروی کند و پشتیبانی کامل را ارائه دهد. برای قالب های RAW اگرچه تولید کنندگان دوربین در حال تبدیل شدن به مبدل های
تصویری مخصوص به خود هستند ، اما چنین ابزارهایی اغلب توسعه نیافته ، حشره کش و فاقد ویژگی های لازم هستند تا
بتوانند برای تصاویر پس از پردازش به آنها اعتماد کنند. با وجود این واقعیت که برخی از ابزارهای نرم افزاری پس از پردازش به
عنوان Adobe Lightroom و Capture One به روزرسانی های مکرر برای پشتیبانی از دوربین های جدید ارائه می دهند ، ارائه
پشتیبانی کامل برای هر دوربین جدید و ویژگی های فرمت RAW تقریباً غیرممکن است.
نرم افزار پس از پردازش
Photoshop ، Lightroom ، Capture One Pro و FastRawViewer که در همان دستگاه کار می کنند
من به تازگی از سفر دو هفته ای بازگشتم و طی چند روز گذشته ، با چندین هزار تصویر RAW از Fujifilm GFX 50S
که در طول سفر از آن استفاده کردم ، دست و پنجه نرم کردم. اول از همه ، لپ تاپ من آنقدر با تصاویر پس از پردازش در لایت
روم تلاش کرد ، که منصرف شدم و تصمیم گرفتم که همه چیز را در دسک تاپ رده بالا انجام دهم. پس از ورود به خانه ، من با
استفاده از FastRawViewer روند جمع آوری تصویر را شروع کردمو هنگامی که یک دسته از تصاویر را حذف کردم ، روند وارد کردن
تصویر را شروع کردم. تصاویر خیلی سریع وارد شدند ، اما از آنجا که می دانستم به احتمال زیاد می خواهم به جزئیات تصویر
برخی از تصاویر بپردازم ، فکر کردم این ایده خوبی است برای تولید پیش نمایش 1: 1 در لایت روم. من مراحل تولید پیش نمایش
را قبل از رفتن به رختخواب شروع کردم و فکر کردم تا زمانی که صبح روز بعد از خواب بیدار می شوم ، پیش نمایش ها آماده می
شوند. من اشتباه کردم - الان دو روز گذشته است و لایت روم هنوز با روند کار درگیر است. لایت روم در طی فرآیند تولید پیش
نمایش تصویر 15 گیگابایت رم و 20٪ از CPU را مصرف می کند و هنوز هم تقریباً 30٪ زمان دارد که این یک روز دیگر است! من
سعی کردم این روند را متوقف و راه اندازی مجدد کنم ، دستگاه من را راه اندازی مجدد کردم و به نظر نمی رسد چیزی کمک کند
- لایت روم هنگام کار با پرونده های Fuji GFX 50S به سادگی ناکارآمد است ، حتی در یک دستگاه دسکتاپ رده بالا. با نتیجه
ناامید شده ، تصمیم گرفتم به Capture One 10 Pro امتحان کنم ، فقط به این نتیجه رسیدم که Capture One حتی از فایلهای
GFX 50S پشتیبانی نمی کند. و وقتی برگشتم و سعی کردم از سال 2016 برخی از عکسهای خود را وارد کنم ، متوجه شدم
که Capture One 10 Pro از تعدادی از فرمت های پرونده RAW پشتیبانی نمی کند ، از جمله پرونده های پیکسل تغییر RAW از
Pentax K-1. همین مورد با DxO Optics Pro که پشتیبانی صفر برای برخی از فرمت های فایل RAW مانند X-Trans فوجی دارد.
از جمله پرونده های RAW پیکسل تغییر از Pentax K-1. همین مورد با DxO Optics Pro که پشتیبانی صفر برای برخی از فرمت
های فایل RAW مانند X-Trans فوجی دارد. از جمله پرونده های RAW پیکسل تغییر از Pentax K-1. همین مورد با DxO Optics
Pro که پشتیبانی صفر برای برخی از فرمت های فایل RAW مانند X-Trans فوجی دارد.
با توجه به اینکه Lightroom ، Capture One و DxO محبوب ترین ابزارهای پردازش پس از فروش در بازار امروز هستند ،
ناامیدکننده است که ببیند چقدر آنها از تصاویر RAW از برخی از محبوب ترین دوربین های موجود در بازار پشتیبانی می کنند. در
گذشته ناامید شده از عملکرد ضعیف لایت روم در تصاویر RAW ، من به دنبال یک روش جایگزین برای تبدیل تصاویر بوده ام ، اما به
نظر نمی رسد که هیچ یک از این روشها راه حل جامد را ارائه دهند. و فراموش نکنیم که اکثر سیستم عامل ها نمی توانند
پرونده های RAW را بخوانند ، حتی دیدن آنچه در یک پوشه تصویر بدون استفاده از ابزار شخص ثالث وجود دارد دشوار است ...
تبدیل پرونده های RAW به فرمت TIFF گزینه ای نیست ، زیرا فایل های TIFF مسطح هستند ، به این معنی که سردخانه
ویرایش در حال حاضر بسیار کم عمق است. علاوه بر این ، پرونده های TIFF فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و در
هنگام برخورد با هزاران تصویر ، آنها را غیر عملی می کنند. فرمت DNG Adobe ممکن است مانند یک راه حل به نظر برسد ، اما
توسط همه نرم افزارهای پس از پردازش کاملاً پشتیبانی نمی شود ، برای تبدیل تصاویر به زمان نیاز دارد و مشخص شده است
که برخی از داده های اختصاصی EXIF را که توسط دوربین تعبیه شده است ، از بین می برید. من متوقف تبدیل فایل های RAW
به DNG فرمت در حالی که پیش از این و دلایل دیگر، همانطور که در توضیح این مقاله. خلاصه اینکه ، امروز گزینه خوبی برای
مقابله با تمام قالب های RAW وجود ندارد. با توجه به اینکه به نظر نمی رسد تولید کنندگان دوربین در مورد این مسئله لعنتی
ایجاد کنند ، ما مشکل بزرگی را برای توسعه دهندگان نرم افزار بعد از پردازش در پرونده های RAW ، مهندسی معکوس برخی از
داده های اختصاصی و استخراج آنچه مورد نیاز آنها است ، داریم. در نتیجه ، ما از پشتیبانی جزئی از پرونده های RAW و درجات
مختلف سرپیچ بعد از پردازش در ابزارهای مختلف نرم افزاری برخوردار هستیم.
از آنجا که پرونده های RAW فقط با گزینه های زیادی پیچیده تر می شوند (فشرده سازی بی سیم ، فشرده سازی بدون فشرده
سازی ، فشرده سازی نشده ، داده های 12 ، 14 و 16 بیتی ، تغییر پیکسل و سایر داده های اختصاصی) ، نمی بینم که چگونه
امکان پذیر است ادامه این جنون با فرمت RAW. زمان آن فرا رسیده است که سازندگان دوربین یک استاندارد استاندارد فایل را
ارائه دهند که تمام پشتیبانی لازم برای پرونده های RAW را از هر دوربین ارائه می دهد. مدتی است که بسیاری از ما تصور می
کردیم فرمت DNG Adobe به چنین استانداردی تبدیل می شود ، اما پس از گذشت سالها ، به وضوح نتوانسته است این کار را
انجام دهد - فقط چند تولیدکننده دوربین انتخابی ، گزینه ای را در دوربین های خود برای ذخیره تصاویر RAW در. فرمت DNG امروز.
من می دانم که انجمن عکاسی اهمیتی ندارد که DNG یا برخی فرمت های دیگر به استاندارد تبدیل شوند - تا زمانی که یک
قالب جهانی وجود داشته باشد که در هر دوربین و ابزار پردازش بعد از آن کار کند ، ما خوشحال خواهیم شد! اگر تولید کنندگان
دوربین به هر دلیلی نمی خواهند به طور استاندارد بر روی DNG Adobe استاندارد سازی کنند ، یا باید با یک قالب جهانی ارائه
شوند و در مورد استفاده از آن توافق کنند ، یا جامعه منبع باز را برای ایجاد یک قالب جهانی درگیر کنند. مهم نیست چه مسیری
را طی می کنیم ، باید یک فرمت کاملاً باز باشد که کاملاً مشخص باشد ، شبیه به برخی از استانداردهای ایزو که امروز با آنها
سر و کار داریم. به این ترتیب ، برای همه سیستم عامل ها ، ابزارهای پس از پردازش و دوربین ها پشتیبانی کامل از قالب جدید
جهانی RAW آسان خواهد بود.
مقاله فوکوس دستی چگونه است؟ شاید برای شما مفید باشه