سبد خرید 0

فاصله و عمق میدان بیش از حد برای عکاسی منظره

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 20 بهمن 1398 در ساعت 22 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فاصله و عمق میدان بیش از حد برای عکاسی منظره

همزمان با استفاده از این نکات عمق میدان و نکات مربوط به فاصله زیاد ، اشیاء نزدیک و افق های دور را تیز کنید.

بیشتر عکاسان عکاسی منظره را دوست دارند ، زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند که با دوربین خود به حومه شهر

بروید ، اما گرفتن عکس های منظره ای به همان اندازه که می خواهید به سختی ممکن است دشوار باشد. فقط موضوع تنظیم

دیافراگم کوچک نیست و استفاده از سه پایه ، شما باید کنترل کامل از عمق میدان را در دست بگیرید.

 

عمق میدان دامنه تمرکز شدید در جلوی و پشت موضوع اصلی شماست. با عمق کم عمق میدان ، پس زمینه به سرعت از

تمرکز خارج می شود. این برای عکسبرداری از پرتره ها بسیار عالی است ، به عنوان مثال ، در جایی که می خواهید توجه خود

را به موضوع مورد نظر متمرکز کنید. با این حال ، در عکاسی منظره ، تمام صحنه موضوع شماست و شما می خواهید تا حد

امکان عمق میدان بیشتر باشد ، همه چیز را در تصویر تیز کنید ، از گل و سنگ در پاهای خود گرفته تا خط خطی دور در افق.

 

تعدادی از عوامل بر عمق میدان تأثیر می گذارد. فاصله کانونی یا تنظیم زوم لنز شما یکی است. تنظیم زاویه دید عمق بیشتری

به میدان می بخشد ، در حالی که تنظیمات تله فوتو کمتر خواهد داشت. دیافراگم لنز نیز یک عامل است. دیافراگمهای لنزهای

وسیع عمق کم عمق میدان را نشان می دهند ، در حالی که دیافراگم های کوچک عمق بیشتری به میدان می بخشند.

 

بستگی زیادی به محل مورد نظر شما دارد. اگر سوژه شما نزدیک دوربین باشد ، عمق میدان کاملاً کم عمق خواهد بود ، اما اگر

دورتر باشد ، عمق میدان افزایش می یابد. مانند بسیاری از تئوری های عکاسی ، وقتی واقعاً آنرا امتحان کنید و نتایج را در

عکسهای خود مشاهده کنید ، همه چیز حس و حال بیشتری پیدا می کند.

 

و راهی وجود دارد که هنگام عکسبرداری از عکس های منظره ، عمق میدان را بسیار ساده تر کنید. آن را "فاصله زیاد کانونی"

می نامند و در پایان این آموزش به طور عمیق توضیح داده شده است.

 

1. اثرات بزرگنمایی

اگر ما این لنز را با لنزهای استاندارد کیت Nikon D3100 در بزرگترین فاصله کانونی خود شات کنیم ، به نظر نمی رسد به هیچ

وجه عمق مشکل میدان وجود داشته باشد - همه چیز تیز است. اما اگر به حداکثر فاصله کانونی 55 میلی متر لنز بزرگنمایی

کنیم ، اکنون می توانیم ببینیم که فقط موضوع ما تیز است و پیش زمینه و پیش زمینه هم تاری است.

 

2. تغییر به اولویت دیافراگم

 

ما این ترکیب را دوست داریم و استفاده از این فاصله کانونی طولانی تر تنها راه برای بدست آوردن آن است ، بنابراین اگر می

خواهیم عمق بیشتری از میدان داشته باشیم به دیافراگم لنز کوچکتر احتیاج خواهیم داشت. اگر در حالت P (Program) شات

می کنید ، دوربین دیافراگم لنز و سرعت شاتر را به طور خودکار انتخاب می کند ، بنابراین آنچه شما باید انجام دهید این است که

به جای آن به حالت A (اولویت دیافراگم) تغییر دهید.

 

3. دیافراگم لنز را تغییر دهید

 

اکنون شماره گیری فرمان اصلی را انتخاب کنید تا تنظیم دیافراگم را انتخاب کنید. این یا در ال سی دی وضعیت در بالا یا ال سی

دی اصلی در پشت دوربین نمایش داده می شود. دیافراگم را روی f / 16 قرار داده ایم. شما می توانید آن را کوچکتر کنید ، اما

کیفیت تصویر به دلیل "اثر پراش" از بین می رود.

 

4- تفاوت را مشاهده کنید

 

در f / 5.6 ، وسیع ترین وسیع موجود در این تنظیم بزرگنمایی ، هم زمینه و هم گیاهان در پیش زمینه قرار ندارند ، اما در f / 16

خیلی بیشتر صحنه تیز است. با این حال ، ما می توانیم عمق میدان را حتی با تنظیم مکانی که در آن تمرکز می کنیم گسترش

دهیم ...

 

5- از عمق حداکثر استفاده کنید

 

این ترفند تمرکز روی پیش زمینه یا پیش زمینه نیست. اگر روی پیش زمینه تمرکز کنید ، پس زمینه از تمرکز خارج می شود و اگر

روی جزئیات در پس زمینه تمرکز کنید ، پیش زمینه تار خواهد شد. برای اینکه هر دو تیز ظاهر شوند ، باید بین آنها تمرکز کنید.

 

6. نقطه تمرکز خود را انتخاب کنید

 

دو راه برای انجام این کار وجود دارد. یکی این است که دوربین را روی فوکوس خودکار تنظیم کنید ، اما به صورت دستی نقطه

تمرکز را قرار دهید. ممکن است سوئیچ را آسان تر به حالت Live View کنید و از چند انتخاب کننده برای قرار دادن نقطه فوکوس

در جایی که می خواهید استفاده کنید - تقریباً یک سوم راه رسیدن به قاب است.

 

7. ارقام را بررسی کنید


یا می توانید به فوکوس دستی سوئیچ کنید و از برنامه ای مانند Field Tools استفاده کنید تا از فاصله کانونی استفاده کنید. این

اشیاء دور را در حد بسیار عمق میدان قرار می دهد و بنابراین عمق میدان را به حداکثر می رساند. در فاصله کانونی 55 میلی

متر و دیافراگم f / 16 ، برنامه ما می گوید باید در 9.5 متر تمرکز کنیم ...

 

8. لنز خود را تنظیم کنید

 


برای این کار شما به یک لنز با مقیاس فاصله نیاز دارید. همه لنزها دارای یکی نیستند (به عنوان مثال لنزهای کیت نیکون 18-55

میلی متر) ، اما بسیاری دیگر این کار را انجام می دهند. اگر علامت گذاری ها از یکدیگر فاصله دارند - از قضاوت خود استفاده

کنید - عمق محاسبات میدان باعث می شود آن را به عنوان یک علم دقیق به نظر بیاورید ، اما وضوح آن به آرامی از بین می رود

، بنابراین لازم نیست که بسیار دقیق باشید.


جداول فاصله کانونی


برای استفاده از این جداول ، دیافراگم و فاصله کانونی که برای نوع دوربین خود استفاده می کنید را جستجو کنید - یکی برای

سنسورهای فول فریم 35 میلی متری ، و دیگری برای حسگرهای محصول APS-C. این فاصله ای را برای تمرکز (فاصله زیاد

کانونی) برای رسیدن به همان اندازه از پیش زمینه در فوکوس و همچنین افق (infini t y) به شما می گوید . عمق دامنه میدان

شما پس از آن در براکت ها نشان داده شده است.

 

چاپی از جداول را در کیف خود نگه دارید - یا آنها را در تلفن خود کپی کنید.

 

دوربین های فول فریم 35 میلی متر



دوربین های سنسور محصول APS-C

عزیزان همراه! مقاله «عکاسی مادون قرمز با استفاده از فیلتر» را هم مطالعه کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()