سبد خرید 0

نکات اساسی برای عکاسی از نمایش های تئاتر

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 9 دی 1398 در ساعت 19 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نکات اساسی برای عکاسی از نمایش های تئاتر

عکاسی تئاتر شامل ارائه تصاویری است که مختصر هستند و باعث حفظ صداقت و دید کارگردان می شوند. در طی چند سال

گذشته ، من با گروه های تئاتر محلی در منطقه خود کار کردم تا تصاویر تبلیغاتی و عکس های تبلیغاتی و همچنین عکس های

آرشیوی از تولیدات آنها را تهیه کنم. تصاویر بایگانی توسط بازیگران ، طراحان / سازندگان و طراحان لباس برای نمایش کار خود

استفاده می شود. من در طی چند سال اخیر یاد گرفته ام که از تکنیک های صرفه جویی در زمان مانند استفاده از تنظیمات

دوربین دستی ، تعادل رنگ سفید دستی ، عمق هدفمند میدان و ترفندهای پس از پردازش استفاده کنید.



تئاتر عکاسی با سایر جلسات عکاسی من کمی متفاوت است. من کنترل روشنایی را ندارم و در معرض دید مدیر نورپردازی قرار

دارم و آن این است که چراغ بخشی از روند قصه گویی نظری است. نور برای تأمین درام ایجاد شده است ، می تواند با گوشهای

تیره و سایه های شدید خشن و بی تاب باشد. تغییر آن هر چند ، می تواند یک مزاحمت برای کار آنها باشد. آنچه در زیر می

بینید چگونگی حفظ دید دراماتیک آنهاست.


بیایید با تنظیمات دوربین شروع کنیم. من ترجیح می دهم به ساقه دستی برای هر دو دیافراگم و سرعت شاتر ترک من ISO در

خودکار . اندازه گیری در مرکز وزنه تنظیم شده است - به نظر می رسد که در مناطق تاریک و پس زمینه فریب خورده دقیق تر و

احتمال کمتری وجود دارد اما هنوز هم می فهمم که بیشتر عکس ها برای جبران نور منفی نیاز به جبران مواجهه با منفی

سنگین دارند . افراد معمولاً برای این شاخه ها ثابت هستند بنابراین سرعت شاتر از 1/60 تا 1/125 ثانیه در ثانیه با لنز تثبیت

شده تصویر خوب است.


دیافراگم f / 4.5-f / 5 با استفاده از Nikon D500 عمق کافی از میدان را فراهم می کند. البته این ممکن است براساس تصویر

تغییر کند. من فهمیدم که تفاوت بین عکسبرداری با دوربین کامل فریم در مقابل سنسور crop با عمق معادل میدان یک دیافراگم

بزرگتر در دوربین سنسور crop است و این تفاوت را ایجاد می کند. لنز غالب مورد استفاده Nikon 16-80mm f / 2.8-f / 4E VR

است .


حفظ نگاه بی نظیر به نور تئاتر ، کمی نگرش دست و پا را در بر می گیرد. تعادل رنگ سفید با استفاده از یک تنظیم WB

سفارشی با استفاده از ExpoDisc 2 با رنگ آبی # 2 تنظیم شده است تا رنگ پوست را برای منبع روشنایی اصلی که نور پایه

تنگستن با ژل سرخ است کمی گرمتر کند. همچنین در صورت لزوم از یک علامت چک رنگ X-Rite خود برای مرجع استفاده می

کنم. به یاد داشته باشید که رنگ اضافه شده برای عملکرد ، کلید دید آنها است ، بنابراین ما نمی خواهیم آن را تغییر دهیم. قرار

گرفتن در معرض تصویر نهایی باید از نزدیک حال و هوای مجموعه را در آن زمان منعکس کند ، یک اشتباه بسیار معمول اصلاح آن

است. آخر اینکه ، این باید بدون گفتن ، بدون فلاش یا اضافه شدن نور ادامه یابد!


نوازندگان موضوعات اصلی هستند و می خواهند تا آنجا که ممکن است به وضوح دیده شوند. با توجه به این نکته ، عمق میدان

مهم است. این یکی از زمینه هایی است که می توانیم تقلب کنیم ، بازیکنان را به هم نزدیک کنیم و بیشتر در همان صفحه قرار

بگیریم تا همه سوژه ها به وضوح قابل مشاهده و تیز باشند. همچنین از آنها خواهش می کنم چهره ها را کمی به سمت دوربین

بچرخانند تا آنها را تشخیص دهند. مواقعی وجود دارد که تمرکز بر روی یک فرد اصلی و قرار دادن دیگران در پس زمینه از تمرکز

مهم است ، اما نه اغلب. با حفظ فاصله بین بازیگران ، کاهش دیافراگم و افزایش فاصله کانونی برای عمق کمتر میدان با آن

برخورد می شود.

پردازش پس از جایی است که ما حتی زمین بازی هستیم. با داشتن تراز سفیدی دستی از پیش تعیین شده ، معمولاً موارد

بسیار کمی وجود دارد که من در پست در آن منطقه تغییر می کنم. نورپردازی چشمگیر و ناهموار از طرف دیگر ، می تواند چندین

توقف متفاوت در صحنه باشد و در حالی که نمی خواهم ظاهر را بیش از حد تغییر دهم ، اما هنوز هم می خواهم بتوانم بازیگران

را در مناطق سایه افکنم. اینجاست که دوباره باید تقلب کنیم. در این موارد ، من به Gradient Filter یا Adjustment Brush در

Lightroom تکیه می کنم تا تفاوت روشنایی را تا حد قابل قبول تغییر دهم .


عکس های اصلی با یک نور واحد تنظیم می شود ، Paul C Buff انیشتین را درون یک جعبه نرم ، (بدون روشنایی سینما در اینجا

، ساده و تملق) با پیش زمینه ظاهر می شود. تنظیمات جزئی جهانی ، رنگ آمیزی و روتوش نور انجام می شود. کپی از تمام

تصاویر مورد نیاز برای نمایش تبلیغاتی ساخته شده است و از طریق یک عمل میکسر کانال ساخته شده که به خوبی با رنگ

های پوستی کار می کند تبدیل به سیاه و سفید با Photoshop می شود. این مورد در صورت نیاز برای جابجایی کیفیتهای

مختلف تنال صورت افزایش یافته است.


با تحویل چرخش محکم دو روزه ، ترجیح می دهم خودم تصاویر را چاپ کنم. 10 چاپ 8 of از تصاویر تبلیغاتی B&W از طریق

Lightroom به Epson P800 با استفاده از کاغذ درخشش River River انجام می شود. تصاویر نیز برای دیدن و بارگیری مجریان در

یک گالری بارگذاری می شوند.


امیدوارم ، این به بعضی از شما کمک کند تا شات خود را از تئاتر یا حتی فیلمبرداری در محل های کنسرت بهبود ببخشید. ممکن

است عکسبرداری مستقیم به سرعت شاتر کمی سریعتر نیاز داشته باشد ، اما این پایه هنوز هم صدق می کند. امیدوارم که از

این مقاله لذت برده باشید.

شاید خواندن مقاله «نکات عکاسی کنسرت» برایتان مفید باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()